Annons:
Etikettallmänt
Läst 568 ggr
Ebbi13
2014-04-23 17:34

Övertala mamma !!! ( heeelp

Hejhej, ända sen jag vart runt 11 års-åldern har jag Läst om kaniner och fakta om dem. När jag var runt 11/12tror jag), fick jag en dvärghamster,som jag självklart blev skitglad över,sen dog den och nu har jag en till..,har även/katt hund ända sen jag vart mindre. Men iaf, jag har alltid velat haft en kanin, mamma är emot det, min låtsatspappa bryr sig faktiskt Inte så mycket tror jag (haha) Om hon nu inte vill ha den inne kan vi ju ha den i ute bur?.. Hon vet ju även att jag kan ta hand om djur och kan ha ansvar för dom.. Men Asså.. Nån som har tips? vad jag kan säga för nåt? Kan ju även säga till er att jag har knappt några fritids interessen så tid har jag ju väldiigt mycket med .. Snälla lämna en kommentar

Annons:
Dvärgvädur
2014-04-23 17:46
#1

Hyr kanin. Btw skulle inte du skaffa nya dvärghamstrar också?

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Ebbi13
2014-04-23 17:49
#2

#1 , hon tycker Inte de heller ..:/, neaj det var Inte riktigt bestämt än ..:)

petterssonP
2014-04-23 17:53
#3

Känner igen mig så väl i detta haha :) min pappa vägrade att jag skulle ha katt sen lovade jag att ta hand om den, skulle jag inte görs det så får han ge bort den sen fick jag en efter flera veckors tjat haha, sen häst (va hästintresserad sen jag var 7år, är 21idag) men den hästen dröjde det länge att fåigenom, fick han inte fören sista året pågymnasiet..kanin fick jag när jag var 5år, men det bästaär attfråga en gång , typ som , att du verkligen lovar att ta hand om dom oavsett väder, om du är sjuk eller inte så måste den vårdas , att du har velat ha en kanin i flera år osv. Men säger hon nej igen, vänta någon månad eller så och testa fråga igen, annars får du nog vänta tills hon godkänner :) om du nu får ha en kanin, så har jag en kompis som har en liten hermelin kille i färgen viltbrun om du är intresserad :)

Dvärgvädur
2014-04-23 17:55
#4

Aha :/

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

ElinaS
2014-04-23 17:56
#5

Säg att du vill prata med henne ordentligt. Sätt er ner vi köksbordet och säg att du vill prata riktigt angående en kanin. Berätta det som du berättar här, att du är beredd på att ta ansvar om kaninen, att du tänkt igenom saken och att du även funderat ut praktiska saker såsom att ni kan ha kaninen utomhus. Men innan ni tar snacket så tänk igenom följande saker: *Är du beredd att offra månadspengen och dina sparade pengar åt kaninen? Den ska ha en rymlig, säker bur med ett krypin samt utrymme att röra sig på. Den ska ha mat och hö. Även andra saker som spån/halm, matskål, vattenpip eller vattenkopp, ev. en sele och koppel, rasthage (alltså ex. kompostgaller) och klotång och borste. Säkert något jag glömt då det var länge sedan jag hade en kanin. *Har du tid och lust och kunskap att träna dina övriga husdjur på att ge tusan i kaninen om det skulle behövas? Både katter och hundar brukar ju ofta vara rätt så intresserad av kaniner.. *Vad gör du om du tröttnar på kaninen? Jag vet att tanken förmodligen inte ens existerar hos dig nu men du kan faktiskt tröttna på kaninen efter ett tag. Jag vet inte hur många kaniner jag haft och varje gång har jag tänkt att jag aldrig kommer tröttna men varje gång har jag ledsnat. Så du måste tänka på det hur ologiskt du än tycker att det är. *Om du reser bort, vem ska då ta hand om kaninen? *Om kaninen blir sjuk, vem ska då betala veterinär? Det finns nog mer att tänka på, dock är det det jag kommer på nu.

Ebbi13
2014-04-23 18:14
#6

#5 tack så jätte mycket! Tänker absolut på allt nu :)

Annons:
Idaf
2014-04-23 20:21
#7

Mina föreldrar ville inte alls ha en kanin men jag berättade väldigt mycket om kaniner o idag så gillar mina föreldrar min kanin lika mycket som jag gör….;)

Saaara
2014-04-23 20:50
#8

Ett tips? är att tänka framåt innan du skaffar kanin också. En kanin kan ju bli 12 år i vissa fall och kan du ha kanin sålänge? När du flyttar hemmifrån i framtiden kan den åka med? Är du säker på att du inte kommer tappa intresset för den när du blir äldre? 

Det är så dina föräldrar kanske tänker^^

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Ebbi13
2014-04-23 20:52
#9

#8 självklart tänker man på de! Tack :)

Mli.H
2014-04-24 00:11
#10

Jag var ungefär som du, jag fick små hamstrar men jag ville ha något annat helst en kanin. Av en ren lyckoträff ville inte min kompis ha sin kanin längre och frågade om jag kunde ta över honom. Mamma sa ja till det just för att hon inte trodde att min kompis verkligen skulle ge bort sin kanin till mig. När det blev klart att jag faktiskt skulle få kaninen kunde mamma inte längre säga nej. ^^ 

Pepsi som kaninen heter var (och är) perfekt för oss, utomhuskanin, bara 1 år gammal men ändå tam och en snäll första-gången kanin :3

Upp till toppen
Annons: