Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 700 ggr
[tanyas]
4/23/14, 2:01 PM

kan två hanar "leka" med varandra?

Någon som har erfarenhet av detta?

Jag har en kastrerad hankanin och min kompis har också det. Kan vi träffas ute och ha t.ex. picknick och ha kaninerna med oss, eller kommer de att börja bråka direkt?

Annons:
Fridaaaa
4/23/14, 2:02 PM
#1

Nej. Kaniner bör inte sättas ihop som inte ska paras eller bo ihop, mest stressigt för dem för det mesta. Och kaniner ser inte på saken på samma sätt som vi. Så bästa är att inte låta dem träffas. Risken är stor att de börjar att bråka och de får inte direkt ut något av det heller.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[neptunens]
4/23/14, 2:20 PM
#2

Visst kan ni träffas och ha picknick. Men håll kaninerna ifrån varandra.

zezagena
4/23/14, 2:45 PM
#3

På neutralt ställa under sträng uppsikt kan man ev testa men vid minsta kiv bör de hållas på avstånd från varann 😉Individuellt hur dominanta de är trots de kastrater. Sett okastrerade helst obekanta sitta o tvätta varann i springa mellan fack på utställning o vet kastrater som bråkat på liv o död 😮

ALEVIUSS
4/23/14, 7:47 PM
#4

Jag ser i instagram många kanin människor som har såna dejt träffar och picnic med sina kaniner  har dock ebart sett  användare från Usa och Japan. Visst ser det mysigt ut på bild, men kaniner är lite kompliserade och jag tror inte att ägarna är så duktiga på att tyda om kaninen är stressad eller ej :/ 

Kanske det går bra på neutral mark?

Upp till toppen
Annons: