Annons:
Etikettallmänt
Läst 572 ggr
nosa98
4/19/14, 7:10 PM

Gnida hakan mot väggar

Hej. Jag har en fråga gällande min kanin, varje gång han är utanför buren så gnuggar han alltid hakan mot väggen, varför gör han det??

MVH NOSA 

Annons:
lollynonna
4/19/14, 7:18 PM
#1

hanar har doftkörtel på hakan och gnider den mot saker han tycker är "sina". om han gör det på dig är det ett tecken på att han gillar dig:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Nava
4/19/14, 7:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Han markerar liksom att det är hans, han lämnar luktspår så alla vet att det är hans revir, min hane gör också det nästan överallt, men honor brukar ha en lite mera inte så hygieniska vana att skvätta urin, men hanar brukar gnugga hakan, så han känner att det är hans hem och vill att alla ska veta det.

Bright light creates black shadows.

Never say never and Never say Forever

Mita75
4/19/14, 7:34 PM
#3

Jag har två honom som gör precis så med, gnider hakan framförallt på min hand, mina kläder osv.. Betyder det detsamma eller är det något annat det står för? Trodde det bara var hanar som höll på så.. :)

nosa98
4/19/14, 7:39 PM
#4

Ok tack så mycket för alla svar. Nu vet jag även att han gillar mig "ibland", han tycker i te riktigt om när man bråkar med han. Han får ni en fin bild på honom som är ny tagen. Han får en påsk morot.

MVH NOSA 

nosa98
4/19/14, 7:44 PM
#5

Det har även hänt två gånger att min bebis har skvätt kiss på mig är det också ett markerings sätt.

MVH NOSA 

Nava
4/19/14, 8:28 PM
#6

#5 Ja det är det, dom kan göra både och, men bland mina kaniner gnider hanen hakan och honan skvätter, men någon av mina tidigare hanar har också skvätt urin.

Bright light creates black shadows.

Never say never and Never say Forever

Annons:
[Tilde]
4/19/14, 8:30 PM
#7

#1 Honor markerar också revir med doftkörteln under hakan. :)

lollynonna
4/19/14, 8:34 PM
#8

#7 jaha,trodde att det bara var hanar:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

ALEVIUSS
4/19/14, 10:45 PM
#9

både hanar och honor har doftkörtlar under hakan och kinderna och så vid analsäckarna förstås!

Min gnider hakan mot de mest fånigaste saker :D

Allt från vanliga saker som tex skor till grässtrån och löv haha!  Om jag håller fram gräs eller löv som han vanligtvis brukar sluka med aptit kan han ibland ha noll intresse för att äta så han försöker gnida hakan istället! Ser så fånigt o gulligt ut <3 tokkanin <3

Han är okastrerad men har aldrig "skvättat "kiss mot mig. Han kissar enbart i toahörnan i hagen och när vi är i skogen, där kan han skvätta som en galning lool

[Tilde]
4/19/14, 11:04 PM
#10

#9 Willow är likadan med skor! Han blev besatt av min högersko och skulle markera allt på den - även insidan xD

Upp till toppen
Annons: