Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 559 ggr
[AnimalLover1]
2014-04-19 09:49

Några frågor om hagar

Jag har några frågor angående rasthagar? 1. Kan man ha en "hage" eller ett raststället på en del av sin trädgård? Alltså man bara typ täcker buskarna med nät och sedan kompostgaller som bara skärmar av? Också är det utan tak eftersom det är så stor yta, annars kanske enkelt nät som tak men annars km man ändå håller koll på kaninen, kanske sitter där bredvid utan att hålla i kopplet hela tiden och vara fokuserad på att kaninen inte biter sönder kopplet? Kan man det? 2. De som bor i lägenhet med utekanin i sin lilla trädgård och inte har plats med en stor Hage? Hur rastar de då mer än att gå ut i sele och koppel varje dag? 3. Kan man ha en mindre Hage fastkopplad i den vanliga buren och när man kommer hem från skolan på eftermiddagen så tar man bort stoppet så de kan komma ut i hagen och sen på kvällen så sätter man för stoppet igen? Jag tänker på stoppet för att det ska vara som en extra Hage och inte en superstor bur, hoppas ni förstår iallafall. Tacksam för svar :)

Annons:
Kaninhoppare
2014-04-19 20:06
#1

1. Det funkar alldeles utmärkt! :) Man bör ju alltid ha lite koll på kaninerna när dem är ute. Med eller utan tak tror jag inte spelar så jättestor roll, men om du sätter upp ett tunt "jordgubbsnät" över som du fäster med klädnypor så kan det ju kanske hålla fåglar borta iaf. 

Hur du menade med kopplet förstod jag inte riktigt, om du ska sitta där och hålla i kopplet hela tiden eller knyta fast det? Det förstnämnda kan ju kanske bli lite långtråkigt, med tanke på att kaninen bör rastas flera timmar om dagen. Att knyta fast kaninen är inte heller ett bra förslag då den kan få panik och skada sig ordentligt. Om du ändå har gjort en komplett Hage så kan den ju vara lös där i utan koppel och sele? :) 

2. Hm, det där vet jag inte faktiskt. Kan tycka att det är lite olämpligt att ha utekanin på en så pass liten yta att den knappt kan få Motion. Men vad vet jag, finns säkert många som löser det jättebra! :)

3. Jadå! Jag brukade själv ha det så åt mina kaniner. Jag byggde en ramp som dem kunde gå ner på när jag öppnat burdörren. Då kunde dem vara ute och skutta ett tag på eftermiddagen utan att man behövde flytta på dem till en annan hage/gå ut i koppel.

Medarbetare på Jättekanin

[AnimalLover1]
2014-04-19 20:11
#2

Okej, Tack för svaren! :)

[AnimalLover1]
2014-04-20 12:23
#3

Fler som vill svara? :)

Upp till toppen
Annons: