Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 4374 ggr
Boschkis
4/18/14, 6:05 PM

Tips/ritning på höhäck?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som har tips? på, eller har en ritning för en bra höhäck? Hade tidigare satt upp hönsnät som jag hade klippt lite större hål i som jag använde som höhäck men då den ena kaninen tycker att man skall kissa och bajsa där man sitter för tillfället (vilket oftast är i höet) fick jag slänga ut stora mängder varje dag som var förstört. Bytte då till en sån påshållare från ikea men tycker hålen är för stora så istället drar dom ut allting i sanden och resultatet blir det samma som med den förra, att jag får slänga ut onödigt mycket. Dessutom rymmer den inte så mycket som jag vill. Så jag söker alltså en höhäck att köpa, alternativt en ritning så jag kan bygga en själv som: - är tillräckligt stor för två kaniner utan att jag behöver fylla den flera gånger om dagen. - har tak så dem inte kan sitta och göra sina behov i den. Gärna så stort tak att dem kan använda den som sitthylla. - tillräckligt stora hål för att de skall kunna äta obehindrat men inte så stora att dem kan dra ut onödigt mycket. Lite spill räknar jag med ändå. Alla tips? är välkomna! :)

I want to take time to remember, cause I always make time to forget. When it usually ends in disaster, I know it's not over yet.

Annons:
[RC1393]
4/18/14, 6:17 PM
#1

http://www.zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=3445992

Sätt tak på med gångjärn och klart, följer dina kriterier.

Andreag00
4/18/14, 6:41 PM
Fridaaaa
4/18/14, 6:54 PM
#3

#2 Din länk fungerar inte tyvärr

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[tintilar]
4/18/14, 7:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har byggt en höhäck av kompostgaller. Jag har inget tak på men hon jag fick iden av hade lagt en träskiva på bara. Jag tycker inte att det behövs eftersom att vattnet kan rinna rakt igenom om det regnar.

Billigt, enkelt alternativ. väger inget och lätt att flytta - och bygga ihop. Du behöver 1 paket med kompostgaller. Jag använde spiralerna som följer med för att sätta ihop den.

[tintilar]
4/18/14, 7:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

En till bild.

Annons:
[tintilar]
4/18/14, 7:46 PM
#7

Kan säga att den är väldigt stabil, lätt att flytta och packa ihop om man vill. En stor träskiva på så har du en perfekt sitthylla. :)

Evelina!
4/19/14, 5:43 AM
#8

#7 Riktigt smart!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

tlover
4/19/14, 7:49 AM
#9

#7 bra ide, kan nån komma på hur man kan göra den kaninungesäker?

Vi har nämligen haft en kaninunge som bröt nacken i en kompostgallerhöhäck 😕

Kanske att man skulle göra en av trä? 🤔

l'm back

[tintilar]
4/19/14, 9:00 PM
#10

#9 Stoppade ungen in huvudet och fastnade eller hur gick det till? Man kan kanske sätta tex hönsnät eller liknande utanpå?

tlover
4/19/14, 9:04 PM
#11

#10 jag är inte hundra då vi inte var där (det skedde under natten, vi hittade henne vid morgonmatningen) men nått liknande tror vi hade hänt (antagligen kände den sig fast och fick panik för det var lätt att plocka bort henne) men hönsnät borde funka bara dom inte gnager hål på det (kanske nått man tar bort då det bara är vuxna där för att minska bitningsskador).

l'm back

Ninwe
4/19/14, 9:49 PM
#12

Om det ska vara "kaninungesäkert" kanske man skulle kunna sätta hönsnät bara i nedre delen. Så att ungarna får äta från nät, men mamma kan äta från de större hålen eftersom hon når högre?! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

tlover
4/20/14, 6:41 AM
#13

#12 bra ide vi får se hur jag gör

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: