Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 382 ggr
Ellen Thomé
4/18/14, 3:45 PM

Flytta ut karterad hane?

Om en vecka ska jag para min kaninhona, men jag är lite orolig för att hon inte ska vara brunstig. Just nu bor hon med en kastrerad hane, tror ni att chansen för att hon är brunstig när hon träffar partnern ökar om jag flyttar ut den kastrerade hanen så att hon får bo ensam den här veckan? :)

Tacksam för svar :)

Annons:
Boschkis
4/18/14, 4:05 PM
#1

Min hona bor med en kastrerad hane och med henne spelade det ingen roll om han flyttade ut eller inte, hon håller sin "brunstcykel" ganska bra. När jag skulle para henne lät jag henne gå kvar med honom just för att det har vart ganska svårt att märka på henne när hon brunstar om hon går själv. Fördelen med att hon gick med honom var då att jag kunde se när hon brunstade genom att hon började rida på den kastrerade och då var det bara att sätta ihop henne med den okastrerade. Så hur det funkar för din hona vet jag inte men för min hona ökar inte chansen för brunst om jag flyttar ut kastraten i alla fall :)

I want to take time to remember, cause I always make time to forget. When it usually ends in disaster, I know it's not over yet.

Ellen Thomé
4/18/14, 4:49 PM
#2

Okej, ja då ska han kanske bo kvar hos henne i alla fall då, tack för hjälpen!

Är det någon annan som har erfarenhet av detta? :)

Ellen Thomé
4/20/14, 1:14 PM
#3

Putt :)

Upp till toppen
Annons: