Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1454 ggr
[Hallons]
4/11/14, 7:49 PM

intressekoll* blandras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyvärr funkar det inte att Cupcake bor kvar längre. Jag kan inte mer än erkänna att hon är aggressiv mot både kaninen hon bor med, och mot mig och andra kaniner. Det jag tror att Cupcake behöver är en lugn plats i en rymlig bur med någon som har tid med henne. Jag tror att hon kan bli mer tam än vad hon är nu. 

om Cupcake: Cupcake är en blandras mellan Lejon och belgisk jätte. Hon väger ca 3kg. Cupcake föddes den 28 februari 2013. Hennes favorit mat är morötter. Cupcake är tyvärr inte så tam och vill inte bli upplyft. 

Jag hoppas att någon har plats för denna lilla tjej. Köparen ska vara medveten om att man ska ha mycket tid och tålamod med henne, då hon är väldigt speciell och tyvärr funkar hon inte med andra kaniner. Priset är inte det viktigaste, utan hemmet. Hon finns i lund, skåne. Hör av er!

Annons:
Fridaaaa
4/11/14, 7:57 PM
#1

Testat att ha henne med någon annan kanin än Pluto? Annars vet du inte att hon inte fungerar med andra kaniner. Har sånt exempel här hemma: Ella och Milly gillar inte varandra, men de gillar sina burkamrater.

Hoppas det löser sig med henne. Kanske hade kastrering hjälp.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Hallons]
4/11/14, 7:59 PM
#2

#1 Tyvärr funkar hon inte med någon annan kanin. Testade med Paris, gick verkligen inte. Testat med Shakira och grannens kanin. Funkade inte det heller.

Fridaaaa
4/11/14, 8:05 PM
#3

#2 Ok för vissa kaniner behöver man ge tid innan de fungerar ihop.
Men hoppas det löser sig med henne.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Hallons]
4/11/14, 8:18 PM
#4

#3 ja

ljungensjenka
4/11/14, 9:45 PM
#5

Kan man inte ha henne själv då? Eller har du inte plats till fler burar?

[Hallons]
4/11/14, 10:03 PM
#6

#5 tyvärr fungerar vi inte tillsammans heller :(

Annons:
ljungensjenka
4/12/14, 7:41 PM
Emouse
4/12/14, 7:46 PM
#8

Jag tror hon har testat det hon kan göra. Hon funkade ju inte med kaninen och vill sälja henne.

Vill inte alls verka sur eller nånting på något sätt, men tror att hon bara vill ha svar på om någon är intresserad eller frågor om kaninen🙂 

*no hate*

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

[Wildfires]
4/12/14, 8:13 PM
#9

#8 Mycket riktigt! 👍
Detta är ju en annons, annat kanske man ska ta via pm isåfall?..

Hoppas Cupcake hittar ett bra hem tillslut, men det kan vara svårt med tanke på hennes problem. Testa om du kan hitta någon som tar emot aggressiva kaniner och rehabiliterar?

[Hallons]
4/12/14, 9:19 PM
#10

#9 tack :) ska kolla upp det

Fridaaaa
4/13/14, 8:05 AM
#11

#9 Nja är en intressekoll, räknar inte det som annons 😉

Hoppas det löser sig för Cupecake!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Hallons]
4/13/14, 11:28 AM
#12

#11 tack Frida

[Hallons]
4/15/14, 6:05 PM
#13

Putt Cupcake letar fortfarande efter ett hem

Annons:
[Hallons]
4/15/14, 6:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Bjuder på en gammal bild ;)

tilde&twix
4/15/14, 7:17 PM
#15

En liten fråga bara… Hur kan du ha tid & tillgång till en lugn plats där du kan bedriva Avel men inte en lugn plats och tid för en kanin? Prioriterar man inte dom djuren som var där först innan man skaffar fler? Dessutom behöver mamma och ungar både plats och lugn & ro.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

 


 


[Hallons]
4/15/14, 8:02 PM
#16

#15 Cupcake funkar inte med någon annan kanin. Det är svårt att hinna med en kanin som är så aggressiv mot både människor och djur. Eftersom att jag endast avlar på djur med bra temperament förekommer detta inte i min Avel. Jag har inte den tiden att börja om helt med Cupcake-tyvärr

[Wildfires]
4/15/14, 8:17 PM
#17

#15 Hej, PM existerar fotfarande! 😉

Det står inget om att hon inte har tiden eller platsen för henne dock skrev hon att hon tror att hennes nya hem skulle behöva "en lugn plats i en rymlig bur med någon som har tid med henne". Inte tror jag hon skulle skriva "Hon ska gärna bo i en trång bur, helst hos någon som knappt har tid och mata henne!"

Tror grejen handlar om att hon inte vill ge sin tid, energi och plats åt en kanin som beter sig så och det är inget fel med det. Hon har antagligen redan gjort det hon kan. Jag tror inte heller jag själv skulle vilja lägga energi på en aggressiv kanin, som kanske aldrig blir återställd. Tycker inte TS ska bli dödsdömd för det..

Hon kan inte hantera sin kanin och vill inte ha kvar den längre, punkt slut. Vill hon sälja sin kanin så får hon det, ingen ska ifrågasätta det. PM skulle gå bra att "fråga" (skulle dock mer kalla det du skrev kritik) och vill inte TS diskutera det ska inte heller någon tvinga henne heller.

Hon va även helt rak och berättade som det var i #0.
Hon sa även i #6 att de inte funkar ihop.

Skulle dock personligen rekommendera avlivning. Även fast jag vet hur jobbigt det kan vara om man har en känslomässig relation till djuret.

[Hallons]
4/15/14, 8:21 PM
#18

#17 :)

[AnimalLover1]
4/15/14, 8:24 PM
#19

Har Cupcake alltid vart så aggressiv? :3

Cilia.Teddytöserna
4/15/14, 9:29 PM
#20

#17 Sedan när skrev Tilde&Twix att Emilia var dödsdömd? Jag kan bara inte förstå varför du skriver ut något sådant.

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Annons:
[Hallons]
4/15/14, 9:34 PM
#21

#19 tyvärr ja :(

[Wildfires]
4/15/14, 9:50 PM
#22

#20 Det sa hon inte heller, det sa jag och det var bara ett uttryck. :)
Det jag menade med det uttrycket var att inte någon ska se ner på henne för det. Alla har inte samma möjligheter eller t.ex kunskap om hur man gör en aggressiv kanin tam och hanterlig. Som att det är en "synd" att sälja sitt djur pga aggression(förr i tiden blev man ju dödsdömd om man gjorde en synd).

Sedan var ju inte texten heller helt och hållet menat just åt Tilde&Twix utan även till andra överlag.

Delilah81
4/15/14, 10:11 PM
#23

#17 

Jag ser inga problem med att hon vill omplacera en aggressiv kanin, jag har själv gjort det, då jag kände att jag varken hade tid eller kunskap att ta mig an henne…   

Men man måste kunna tåla ifrågasättanden om ens handlingar, utan att börja panika om "det finns PM!!", "dödsdömd", "ser ner på" och annat…

TS kan säkert svara för sig själv, och vill hon omplacera sin kanin, så vill hon, och har all rätt till det!    Dock så kan man fråga om saker, som tex att hon tidigare sagt att kaninen ifråga är snäll och kelig, och nu säger att den alltid varit aggressiv…   Men att ifrågasätta och vilja ha klargöranden från TS är inte samma sak som att döma henne till döden eller se ner på henne…

[vigge_]
4/16/14, 9:02 AM
#24

Har inte Linnea Hallbeck någon kaninrehablitering? Hon bor typ också i skåne! :)

missan´s
4/16/14, 10:11 AM
#25

Har haft en kanin som också var aggressiv. Det slutade med att vi fick avliva henne, då hon betedde sig så ilskt, hon höll på att hugga och bitas, rivas och stampa jämt. Vi försökte med allt, gav henne tid och var lugna m.m. Men fungerade inte något av det. Annars var hon en väldigt snäll kanin. Synd att vi inte visste om att det fanns Kaninrehabiliteringar då..😕

Som #24 sa: Livets Kaniner, Linnea Hallbeck har kaninrehabilitering vad jag förstått. Kontakta henne.👍 

Hoppas verkligen att Cupcake blir bättre.🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

missan´s
4/16/14, 10:13 AM
#26

#25 Här är det istället: http://livetskaniner.weebly.com/ 😉

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

djurtok
4/16/14, 11:18 AM
#27

#21 Men om hon alltid varit aggressiv kanske det är ngt fel på henne, alltså hon kanske har ont ngn stans och låter det gå ut på andra kaniner och dig? Hoppas du hittar ett bra hem till henne!

För evigt med Gaia

Annons:
Svado
4/16/14, 11:42 AM
#28

Lite så här tycker jag:

Hallons, till dig, TS alltså, det finns så många fina o mysiga kaniner där ute som letar hem. Ta din tös till veterinären istället och låt henne avsluta sina dagar, så att hon inte tar upp plats hos någon där en lugn o harmonisk kanin kunde fått bo istället.

Lycka till.

Mvh

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Fridaaaa
4/16/14, 12:10 PM
#29

Hade hört med någon kunnig som kanske hade kunnat titta på kaninen, och se vad den säger, alltså som är kunnig inom området

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ninwe
4/16/14, 9:16 PM
#30

#29 Hon har haft flera veterinärer där och kollat, men de har inte hittat något alls.. :/

Hälsningar,
Ninni :-)

Linda1977
4/17/14, 9:08 AM
#31

Jag fick hem en Dvärgvädurshona i början av januari och hon var aggressiv från dag ett. Jag gav henne tid och gjorde endast det nödvändigaste, gav mat & vatten samt städade buren. Hon fick även komma ut i Hage dagligen, hoppades att hon skulle bli lugn och harmonisk att få leva lite mera naturligt men hon attackerade både i och utanför buren, gjorde utfall, morrade och fräste. Efter två månader fick det vara nog, hon var ingen kanin jag ville ha i min Avel samt att hon inte var det minsta trevlig. Så jag knackade på hos grannen, som är jägare och fick hjälp att ta bort henne. Ha inte dåligt samvete om du väljer att ta bort henne, det är svårt att sälja kaniner för övrigt och hitta någon som vill ha en aggressiv kanin är nog ännu svårare. Jag känner att jag tog rätt beslut, när hon var borta kände jag mer glädje för kaninerna igen, hon tog död lite på kaninintresset. Lycka till!

Fridaaaa
4/17/14, 9:18 AM
#32

#30 Var inte veterinär jag syftade på, utan kunnig med aggresiva kaniner. Ser inte direkt många veterinärer som kunniga inom området när det kommer till aggresiva kaniner, kaniners kroppsspråk mm.

Och eftersom hon har bott bara hos TS förutom uppfödaren då, kanske det är så att hon kanske trivs bättre hos någon annan, det har hänt innan, kaniner som varit aggresiva hos en ägare, bytt hem och blivit supertrevliga. Inget fel på TS menar jag inte, utan detta kan hända vem som helst

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ninwe
4/17/14, 2:03 PM
#33

#32 jaha, missuppfattning. :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Fridaaaa
4/17/14, 2:04 PM
#34

#33 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Hallons]
4/17/14, 2:46 PM
#35

Annonsen är inte aktuell längre. Cupcake får hjälp av vet om någon vecka och börjar resan mot himlen :(

Moppie
4/17/14, 3:05 PM
#36

#35 Beklagar sorgen. Tror hon kommer a det mycket bra där uppe där hon kan ta allt i sin takt och äta allt gott gräs ❤️

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

[Hallons]
4/17/14, 3:30 PM
#37

#36 tack :(

Moppie
4/17/14, 3:36 PM
#38

🌺

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

Emouse
4/17/14, 5:20 PM
#39

🌺❤️Hon får det bra ska du se❤️🌺

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

[Wildfires]
4/17/14, 7:53 PM
#40

Beklagar, men samtidigt gör du kaninen en stor tjänst.
Du gör helt rätt!🌺❤️

[Hallons]
4/17/14, 7:55 PM
#41

#40 tack

Annons:
Upp till toppen
Annons: