Annons:
Etikettproduktion
Läst 1141 ggr
annabeluga
2/13/14, 12:09 PM

(X) Behöver få tag på en död kanin/hare. HJÄLP

Hej. Håller på med ett gymnasiearbete där jag undersöker människans etik och moral där jag ska konservera ett antal djur och sedan klä dom i silikon som liknar människohud. Detta ska sedan bli en konstutställning. Nu undrar jag om det är någon som har en död kanin/hare i frysen eller liknande som jag hade kunnat få/köpa, alternativt om någon vet en uppfödning som kanske hade kunnat hjälpa mig. Självklart vill jag INTE ha djur som dött av anledningen att konserveras utan BARA kaniner som dött en naturlig död/fått avlivats av skäl. Skriv om ni vill veta mer. Hade varit evigt tacksam om någon hade kunnat hjälpa mig med detta!

Annons:
Zabbio
2/13/14, 12:38 PM
#1

Var finns du, kan vara bra att veta :) Och krav på kroppen, vid avlivning/hemmsslakt kommer kaninen avblodas och troligtvis blir huvudet skadat. Hur intakt måste kroppen vara? Jag har ev. en hona som kommer avlivas om hon inte bättrar hälsan och inte kan ätas då det rör sig om infektion och medecinering… men jag vet inte riktigt var jag står när det kommer till att visa döda djur i konstens namn.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

annabeluga
2/13/14, 1:53 PM
#2

Jag bor i Helsingborg så jag rör mig i skånetrakterna samt småland ibland. När jag lärde mig att konservera i london fick dom döda djur skickade på posten. Så egentligen är det bara att lägga den i några påsar och sedan posta den i en låda. Det viktiga är att själva huden är intakt. Småhål och brutna ben etc gör ingenting. Djuret ska helst inte avblodas då kroppen, som du säger, troligtvis skadas. Skicket på själva "aset" spelar inte så stor roll utan det enda viktiga är att den inte har några större utvändiga skador

annabeluga
2/13/14, 1:56 PM
#3

Eller man måste ju avbloda vid avlivning. skär man försiktigt ska det inte vara några problem då det lätt går att sy ihop mindre hål huden igen utan att det syns

Zabbio
2/13/14, 2:57 PM
#4

Nja… då funkar det nog inte då bra härifrån. Jag skär rejält för att vara säker på att det går så fort det bara kan även om jag naturligtvis bedövar ordentligt först. Skulle jag hitta en självdöd i det närmsta hör jag av mig, fast det har inte hänt hittils så få inga stora förhoppningar.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Upp till toppen
Annons: