Annons:
Etikettmedlemspresentation
Läst 843 ggr
[Måra]
2013-06-05 21:41

Ny här :)

Hej! jag är en tjej på 12 år som älskar kaniner. Jag har en teddylöwen hane som heter Opal och är 4 år :) Och jag har haft en teddylöwenhona som tyvärr dött nu :( Jag tränar Kaninhoppning hemma men är inte medlem i någon klubb. Jag såg lite klickerträning som jag har testat, men det finns ett litet problem… Min kanin har inget "godis" eller favorit mat som jag kan belöna honom med så det är jättesvårt att lära honom :/ Jag har testat med russin, bär (hallon,jordgubb mm), "köpegodis", hemgjorda kaninkex, banan, gurka, vindruva, frukt, grönsaker och gräs men han vill inte ha! Vill inte belöna med pellets för jag vill att det ska vara något lite speciellt som han inte får så ofta. Vet inte vad jag ska göra vill så gärna lära honom lite tricks… Kan jag kanske belöna honom på något annat sätt? Hur ska jag lära honom tricken? Eller matar jag honom för mycket? Alltså att han inte vill ha för att han inte är hungrig? Ger honom hö, pellets och vatten på morgonen och på kvällen får han morrot eller något liknade grönsak/frukt. Släpper ut honom i min trädgård varje dag så han får äta gräs m.m. Tacksam för svar! :)

Annons:
juliafrojd
2013-06-05 21:48
#1

Välkommen! Kanske testa att ge han de som han får på kvällen när du klicketränar han istället? :)

[Måra]
2013-06-05 21:53
#2

Tack! Bra ide! Ska testa det imorgon :)

NinaLotta
2013-06-06 10:23
#3

Välkommen!:) Hoppas du kommer trivas här ;)

[Måra]
2013-06-06 12:44
#4

Tack! :)

Upp till toppen
Annons: