Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 5888 ggr
ElmerKrudd
2013-04-26 20:00

Äter päls.

För några dagar sedan när min kompis tog upp sin kanin så såg hon att hon hade lite päls i munnen. Hon drog ut pälsen men det kom inte lite utan en jättelång, tjock hårkorv..

Varför äter hon päls? Är det någon utav era kaniner som äter sin päls? =)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Annons:
skuttis88
2013-04-26 20:12
#1

Om hon är parad så plockar hon päls för att bygga ett bo till sina ungar som är på väg. Om hon inte är parad så tror hon att hon ska ha ungar(skendräktig) men igentligen inte och plockar sig till ett bo.

MVH Celina

ElmerKrudd
2013-04-26 20:38
#2

Hon är inte parad. Men har dom alltså en lång pälskorv i halsen när de bygger bo?

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

skuttis88
2013-04-26 20:58
#3

#2 Asså de plockar pälsen med tänderna och samlar den i munnen. Sen formar de ett bo med halm och päls till sina "ungar".

MVH Celina

Underbarn
2013-04-26 21:03
#4

Hon kan brunsta och bygga bo.

Tycker det är märkligt om hon äter päls, det är inte så normalt… jag har en kanin som kan "äta" (försöka iaf) pälsen. När jag borstar han hamnar päls som åker bort bredvid han som han då försöker slicka/äta… men jag vet inte varför, det är en hane (teddy, alltså väldigt långhårig) och han har mjäll så jag vet inte om det är därför.
Tror inte det är bra hur som, för de kan inte kräkas som katter.

PrinzeZz
2013-04-26 21:48
#5

med största sannolikhet är hon skendräktig? och plockar päls för att bygga bo. det är sjukt hur mycket päls en kanin kan få in i munnen under plockningen, är du säker på att hon hade päls i halsen? för det kan bli farligt men det är ganska sällan de faktiskt får ner farliga mängder päls i halsen.

här är en liten video på en kanin som bygger bo, såg det ut så?.
http://www.youtube.com/watch?v=XvvvTTE6f1U&list=UUonkRmg0EEWOkCFG9KN2tqQ&index=4

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Whatsupdoc?
2016-05-02 12:37
#6

Min kaninhona Cora äter päls & det är varken hennes eller Charlies(min andra kanin) & är orolig om det är att hon kan bli förstoppad eller om jag ska oroa mig.

Annons:
Hannaskanin
2016-05-02 18:38
#7

Min kompis kanin åt sin päls pga att hon tydligen fick för lite hö. Låter konstigt men det är vad de sa.

Whatsupdoc?
2016-05-02 21:32
#8

Cora får så mycket hö jag kan ge henne, samma med Charlie, men hon äter päls-tussar & kvittar om det är hennes eller Charlies. Är det nåt dåligt?

frejaspluto
2016-05-02 21:44
#9

Jag tror att det ör skrngraviditet, det kan vara trots, även kaniner kan må dåligt att bita i pälsen generellt kan vara ngt , för lite stimulans ? Kaniner berättar till oss även om det kan vara konstigt för oss. Jag tror stenhårt att dom berättar ngt jag tycker inte om miljön, jag är skengravid, jag är stressad, för för lite hö, mm.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Wilmarabbit
2016-05-03 00:29
#10

Låter som hon är skendräktig?, Hon vill boa 🙂 Ingen fara alls!

Kolla gärna in bloggen Regnbågehttp://nouw.com/wilmajRegnbåge

Ballong http://terabitiaskaniner.weebly.com/ - Hoppkaniner i Västra götaland Ballong

Whatsupdoc?
2016-05-03 06:53
#11

#10 Är det vanligt, för hon är inte så förtjust i Charlie av vad jag sett när jag har de ihop. Hon är ganska elak & dominant, medan han vill bara lära känna henne & leka

frejaspluto
2016-05-03 08:34
#12

#11. Jag tycker att du ska göra nått åt saken då, tänk dig själv om du bor ihop med ngn som är elak. Jag har sett din tråd om detta om det inte funkar så måste du göra nått, kaniner, faktiskt. Det verkar att du har gjort allt . Antingen särar du på dom helt eller så adopterar du ena. Släkt, vänner eller nån annan. Även om du särar på dom så kommer du känna dig stressad och det känner djur överlag. Eller kanske inte.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Wilmarabbit
2016-05-03 16:16
#13

#11 Denna tiden på året blir många kaniner skendräktiga, Så hyffsat vanligt är det 🙂

Kolla gärna in bloggen Regnbågehttp://nouw.com/wilmajRegnbåge

Ballong http://terabitiaskaniner.weebly.com/ - Hoppkaniner i Västra götaland Ballong

Annons:
Whatsupdoc?
2016-05-03 19:57
#14

#13 Men kaniner kan inte hosta upp som katter, så borde jag vara orolig om hon blir förstoppad.

#12 Jag känner tyvärr ingen jag kan ge henne till. Jag får försöka så bra jag kan & än så länge är det lite små-gnabb & Charlie ger igen, så jag är lite lugn, men håller såklart stenkoll på de & lämnar de aldrig ensamma när de är ute.

frejaspluto
2016-05-03 22:28
#15

#14. Jag tycker att du tar en funderare. Vad säger ditt hjärta om dina kaniner? Inte huvudet , hjärtat och själen ska du tänka med 😊. #0, Återgå till dig, hur går det med päls ätaren? Känner du på magen är din hona dräktig? skendräktig? kan hon vara med om inte hon har träffat en hane 😊. Det kan vara stress, understimulerad också. Det finns olika tolkningar på det.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Whatsupdoc?
2016-05-05 17:20
#16

När jag sa känna Cora på magen, vad ska jag känna efter?

Upp till toppen
Annons: