Annons:
Etikettallmänt
Läst 3485 ggr
WhiteBunnyWithBlueEyes
2013-02-02 16:51

Intervjuer med kaninägare

Dom som vill får gärna svara på frågorna nedan som jag ska ha till min blogg:

Vad är det bästa med att vara kaninägare?

Hur många kaniner har du?

Raser och färger?

Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött

Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen)

Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då?

Ute kanin eller innekanin.

Vars köpte du dina kaniner?

Har du någon favoritkanin av dina kaniner?

Din favoritras?

Ras du skulle vilja ha?

Har du något bra tips? till andra kaninägare?

Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför?

Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera?

Roligt kaninminne du har.

Välj en speciell kanin som du har och berätta lite kort om den.

Annons:
natha-mjau
2013-02-02 17:11
#1

Vad är det bästa med att vara kaninägare?

Man får ett väldigt starkt och unikt band med djur överlag som man inte kan få med människor.
Dem finns alltid där, och är otroligt mysiga :)
Klarar mig inte utan djur.

**Hur många kaniner har du?
**

Idag har jag en kanin, JumJum.

Raser och färger?

Rex dalmatiner svart

**Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött

**Först var det till kel, utställning och hopp men nu är han kastrerad så
nu ska vi satsa helhjärtat på hoppning.

Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen)

Skapade en uppfödning förra året som jag skulle ha då jag ville ta kull på min dåvarande holländar hona. Men det blev aldrig så..
Valde iaf namnet Smaragdens kaniner (finns på weebly)

**Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då?

**Jag var uppväxt med en blandras kanin, vit rödögd. Rätt stor.
Han gick bort när jag var runt 8-9 år och vid 11 års ålder fick jag min första egna dvv hona, popsy. Hon var svart manteltecknad.
Hon kom från en djuraffär i Kil (där jag växte upp) och det jag minns av henne var att hon inte direkt var speciellt personlig så därför har jag svårt för dvv idag, ingen av dem jag mött på senare år har haft karaktär.

Ute kanin eller innekanin.

Innekanin helt klart. Man får bättre band med dem och de blir tamare. Man kan mysa hela dagarna och behöver inte gå ut kalla vinterdagar.
Jag kommer alltid välja innekaniner.
Dock kan dem vara ute på sommaren, men jag har inte haft den tillgången hittils

Vart köpte du dina kaniner?

Jag har haft en del kaniner från zoobutiker och 2 kaniner från uppfödare.
Märker otroligt stor skillnad! Uppfödarkaninerna har haft så mycket personlighet och karaktär. De har varit som hundar :)
Har köpt från Bregårdens kaniner (Karlstad) och Skogsvägens kaniner (Kil).

**Har du någon favoritkanin av dina kaniner?

**Har bara en, så de får bli JumJum :)

**Din favoritras?

**Holländsk kanin & Rex

**Ras du skulle vilja ha?

**Belgisk jätte! Just pga storleken. Att ha en stor kanin som är som en hund som hoppar upp på en.. gud vad mysigt :D

Har du något bra tips? till andra kaninägare?

Köp kanin från en seriös uppfödare, ägna mycket mycket tid åt din kanin så får du en bästa vän i många år!
Ha gärna en "mentor" eller något pålitligt forum (Allt om kaniner@fb) du kan vända till till ifall du får något problem.

Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför?

Kanin&marsvins pellets blandat med cuni complete.. Ska byta ut kanin&marsvins pelletsen nu när dem bytt recept och blivit sämre.. jumjum bill inte ha den pelletsen längre.
Ger även olika örter och ibland alfalfahö och fiba first.Sedan får han såklart fri tillgång till hö, vatten och gnagmateral.

Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera?

Jumjum är ute hela tiden när jag är hemma, så är delvis frigående. Är i buren på natten och när jag är ute.
På sommaren får han alltid vara utomhus på promenad i minst 30-60 min per dag + att han är lös inomhus även då och på balkongen.

Tränar även hoppning på sommaren ca 1 gång i veckan, på vintern har han vila.

Roligt kaninminne du har.

Alla minnen är bra minnen :) Älskar att fotografera Jumjum för han ser så rolig ut på varje bild x)

Har endast hoppat med Jumjum och min tidigare kanin Maja och båda dem har kommit på 1a plats på debuten så det är alltid lika roligt :) Är en dålig förlorare.På en hopptävling i kil regnade det och jumjum blev helt krullig i pälsen, det såg roligt ut!

Välj en speciell kanin som du har och berätta lite kort om den.

Jumjum, är nog en av de kändaste kaninerna på facebook (allt om kaniner gruppen). Han har en otrolig karaktär och en personlighet som slår allt.
Han är som en hund, följer efter mig vart jag än går och kommer på kommando.
Älskar att pussas och mysas. Har blivit en riktig kelgris nu efter kastreringen.
Vi passar verkligen ihop och trivs tillsammans :)
Han har en superfin hoppkropp och på utställningarna har har han fått 93 poäng som mest :)
Han är den bästa jag vet!

tussen12
2013-02-02 17:16
#2

Vad är det bästa med att vara kaninägare?

Att kunna vända sig till dom, Om man är ledsen blir man alltid på bra humör.

Hur många kaniner har du?

3

Raser och färger?

Allihopa Lejonhuvade kaniner, färgerna är BlåWienertecknad och svart

Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött

Jag har dom till sällskap, Men ska börja avla.

Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen)

Jo, Min första kull kommer i April. Mitt uppfödarnamn är LejontussKaninuppfödning.

www.LejontussKaninuppfodning.weebly.com

Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då?

Min första kanin är Tufsan, Jag var bara nio år då.

Ute kanin eller innekanin.

Innekanin.

Vars köpte du dina kaniner?

Tufsan köpte jag faktiskt i djuraffär, Vilket jag inte är stolt över. Men jag visste inte presis att det fanns uppfödningar då.

Dom andra har jag köpt hoss uppfödare.

Har du någon favoritkanin av dina kaniner?

Det är Björn Tungan ute

Din favoritras?

Lejonhuvad såklart!

Ras du skulle vilja ha?

Skulle faktiskt villja ha en Rex.

Har du något bra tips? till andra kaninägare?

Tja, Ha stora luftiga burar :)

Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför?

Cuni Complete, Kaninerna mår toppen av det.. Det bästa på marknaden enligt mig Oskyldig

Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera?

Kaninerna bor i uteburar som minst är 190x50

Dom får komma ut i rasthagarna på morgonen, Och är där i tills kvällen.

Roligt kaninminne du har.

När björn lille välte ner vattenflaskan så den gick sönder Tungan ute

Välj en speciell kanin som du har och berätta lite kort om den.

Tufsan, Hon och jag har ett spessielt band, Ingen annan fattar sig på det..

Tufsan föddes 2009 den 9 juli. Hon var 9 veckor när hon fick flytta hem till oss.. En blyg liten dam som tydde sig direkt till mig. Hon sökte alltid skydd hoss mig. När tonåren kom blev hon en liten jävul! Men det gick såklart över.. När hon blev 3 år fick hon cystor i äggstockarna, Och var nära att srtycka med.. Jag satt vid henne hela dagarna, Jag ville inte förlora min bästa vän. Som tur är blev hon bättre och nu är hon hela 4 år!

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

 Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

 

 

Fridaaaa
2013-02-02 17:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

**Vad är det bästa med att vara kaninägare?
**Att få ta hand om dessa djur och all den kärlek dem ger en. 
Man kan göra mycket roligt med sina kaniner.

**Hur många kaniner har du?
**Har 5 stycken.

**Raser och färger?
**En dvärgvädur rex - blå
En belgik jättekorsning - viltgrå brokad(scheck?)
En dvärgvädur/lejonhuvad dvärgvädur - blå
En lejonkorsning - Svart otter brokad
En lejonhuvad kanin (troligtviskorsning) - osäkra på färgen men tror zobel havanna.

**Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött
**Sällskap och småhoppa hemma om dem gillar det.

**Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen)
**Nej föder inte upp i nuläget, känner att tiden räcker inte till för det plus att det finns många uppfödare redan Glad

**Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då?
**När jag föddes hade vi 2 hollänska kaniner, men dem minns jag inget av, sedan fick jag min första egna kanin när jag var runt 2-3 år skulle jag tippa på. Om jag inte minns hel fel, så var det Hoppsan eller vad det någon kanin före det, minns inte helt. Men min mamma skötte allting såklart.

**Ute kanin eller innekanin
**Har både och. Ser fördel med båda delarna.

**Vart köpte du dina kaniner?
**Viola, Smilla & Flizan kommer ifrån min mamma men hon föder inte upp längre. Albin är omplacering och Ella kommer från La Miel´s uppfödning.

**Har du någon favoritkanin av dina kaniner?
**Hmm älskar alla mina kaniner på olika vis men Viola och Albin är nog dem som satt sig mest tror jag med sina personligheter osv men alla är såklart underbara på sina vis.

**Din favoritras?
**Har många favoriter: Alla tre jättraserna, rex, dvärgvädur (lejonhuvad, rex, satin och vanlig), hermelin och holländsk kanin.

**Ras du skulle vilja ha?
**Som jag aldrig haft: fransk vädur, rex eller dvärgvädur satin.
Som jag har haft: Hermelin, holländsk kanin (minns dock inget av dem).

**Har du något bra tips? till andra kaninägare?
**Lyssna inte på djuraffärer och inte alla gånger på veterinärer, när man är nybörjare. Prata med många olika uppfödare och kaninfolk för att få svart på vitt om saker. Och umgås mycket med din kanin/kaniner, det ger så himla mycket, ta vara på var dag.

**Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför?
**Hö från bonde = billigare och bra hö med.
Svenska foder: kanin&marsvin = Finns i stora säckar, finns nära och bra pris och mina kaniner mår bra på det. Ska dock byta då de ändrat innehållet, vet dock ej till vad.

**Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera?
**Smilla & Flizan bor i en del av ena boden på runt 2-3 kvm.
Albin bor på annan del i samma bod, på runt 4-5 kvm.
Ella bor u en stor utebur som är runt 2 kvm
Viola bor inomhus i en bur som är 150x60.

Viola kommer ut i huset dagligen, minst 4-8 timmar/dag, lite olika.
Ella och resten av utekaninerna kommer ut i hagarna när vädret tillåter. De gillar inte när det är mycket snö ute, minusgrader eller ösregn :) Men de har stora ytor så gör inte så myclet.

**Roligt kaninminne du har.
**Åh finns så många. Men en av dem är när Smilla bodde inne en kort period som liten och råkade hoppa ner i hundens vattenskål (kan tillägga att vi har en stor hund) och hoppade lika fort ut igen och skuttade omkring och skvätta omkring sig hehe

**Välj en speciell kanin som du har och berätta lite kort om den.
**Väljer Viola.
Jag har velat ha en blå kanin länge och sedan fick mamma sin sista kull, givitvis 3 blåa ungar och 1 blå/gul japan. Böev så sugen och bestämde mig för att jag ville ha en, en hona. böev 2 pojkar och 2 honor i kullen och det blev Viola som jag tingade. Och det ångrar jag verkligen inte. Superhärlig kanin full med upptåg. Hon hoppar upp i fönstrena, dricker ur hundens skål, kan hoppa upp till någon av katterna om de ligger där och sover och kan har ibland lagt sig bredvid våran hund och vilar sig. Helt underbar! En av få kaniner av alla dem jag haft, som haft sådan personlighet!
Morötter är det bästa hon vet, och hon gillar även paprika och broccoli, som hon får enstaka bitar av några få dagar/vecka när jag ger marsvinen. Hon älskar marsvinen med, hon har skuttat in i ena marsvinsburen några gånger när den stod nästan på golvet och lagt sig på deras hustak :)
Nej hon är verkligen supergo och underbar! :)

Allmänt fakta: Hon är en honkanin och är född 28 maj 2012. Hon är dvv/lejonhuvad dvv. Bor inomhus.

(bild på henne från i höstas)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[_hsleiufhbtv]
2013-02-02 17:25
#4

**Vad är det bästa med att vara kaninägare?
**Att man alltid har sina bästa vänner intill sig, vilken tid på dygnet som helst. En kanin skänker så mycket gläde. Sen älskar jag att jobba med djur, att se dom utvecklas. Så Kaninhoppning passar både mig och mina kaniner perfekt. Det är något som är kul för båda liksom. 

**Hur många kaniner har du?
**4 vuxna och 7 ungar just nu.

**Raser och färger?
**Hoppkorsningar allihop, färgerna är svart/gul viltjapan, viltblå, svart, viltgråbrokad, viltgulbrokad, brun zobel, viltgul, madagaskarbrokad, brun zobelbrokad och viltzobelbrokad.

**Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött?
**Hoppning och självklart som sällskapskaniner.

**Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen)?
**Ja, Livets Kaniner.

**Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då?
**Jag var väl 12 år tror jag. Var inte intresserad av kaniner alls, men träffade på en kompis som hade över 10st hoppkaniner. Jag följde med henne dit och fastnade för den rädda och aggressiva hanen direkt då jag alltid dras till lite speciella djur. Han litade inte på människor för fem öre, så jag började jobba med honom. Bara satt utanför hans bur och "väntade ut honom". Ett halvår senare köpte jag loss honom, och han bor numera permanent hos mig. Idag är han världens goaste lilla kanin, översocial och älskar sin matte, alltså mig, över allt annat. Dessvärre bär han på en hel del bettfel, så han får inte avlas på alls, annars hade jag skaffat mig en Albin-avkomma så snabbt som möjligt då jag inte ens kan föreställa mig en dag utan honom i mitt liv.

**Ute kanin eller innekanin?
**Jag har bådadera, men föredrar innekanin för min egen skull. Kaninerna trivs dock bäst ute.

**Vars köpte du dina kaniner?
**Två av dom är omplaceringskaniner så jag väljer att inte skriva ut deras, men mina honor kommer ifrån Milleniums Kaningård och Mossagårdens Kaniner. Resterande är egenuppfödda.

**Har du någon favoritkanin av dina kaniner?
**Albin och Siri, Albin är min första kanin då, och Siri är en speciell liten flicka kan jag lova. Så cool, tar allting med ro och hetsar inte upp sig i onödan. Minsta lilla obehag så ska det hoppas upp i mattes famn och gömma sig. Att hon dessutom är en grym hoppare gör inte saken sämre!

**Din favoritras?
**Harar och harkorsningar. Sverigeharar och Belgiska harar är favoriterna om man ska vara exakt.

**Ras du skulle vilja ha?
**Belgisk hare helt klart! En sachsengold är en liten önskeras också. Just för att kunna få in eldröda harkorsningar, åhh <3 

Har du något bra tips? till andra kaninägare?
Visa respekt för din kanin, då får du respekt tillbaks. Det är mitt motto, och kommer alltid vara.

**Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför?
**Till utekaninerna ger jag en blandning 50/50 av Rabbit Royal och Rabbfor, dom har alltid ätit Rabbit Royal men det började bli för klent så jag blandade ut med Rabbfor som är lite kraftigare. Till innekaninerna ger jag en helt annan blandning, mycket dyrare, men helt klart värt det. Dom får en blandning på Cuni Pro, Cuni Complete, Fiba First, Selective, Meister Lampe och JR Farm Grainless. Alla kaninerna har fri tillgång på kraftigt hösilage som jag köper från Karin (Busebos kaniner) och jag vill aldrig ha något annat hö igen - är så nöjd!

**Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera?
**Nu på vintern motionerar dom inte alls ofta, men på sommaren är dom oftast ute från morgon till kväll. Blir lättare snart när jag fixat tak på hagarna dock, då kan dom vara ute utan uppsikt hela tiden. Och ja, kaninerna motioneras alltså oftast i mina stora kompostgallerhagar. Annars får dom komma ut i sele, eller träna hoppning, men det sker inte så ofta.

**Roligt kaninminne du har.
**När jag och Albin tog vår första pinne ihop måste vara det roligaste tror jag. Allt vi jobbat för blev liksom verklighet..

**Välj en speciell kanin som du har och berätta lite kort om den.
**Eftersom jag redan berättat en del om Albin som är den mest speciella berättar jag om Siri nu ist. Hon är alltså en viltblå harkorsning, min första kanin köpt från en seriös uppfödare. Hon rusade snabbt upp i klasserna, och hon lyckades knipa flera pinnar på rad. Sedan i somras har vi försökt para henne, men hon har gått tom varje gång. Så jag hade inte förväntat mig att det skulle komma ungar den sista gången vi provade heller, men ack så fel jag hade. Sju små bebisar lyckades hon och Bertil åstadkomma och hon är en underbar mamma. Och framför allt min bästa vän. ♥

jossanandersson
2013-02-02 17:36
#5

Vad är det bästa med att vara kaninägare?

Allt, kaniner är ett så sjukt fint djur

Hur många kaniner har du?

Just nu så har jag en:)

Raser och färger?

Jag har en grå och vit gotlandskanin:)

Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött?

Till sällskap och kanske hoppning till sommaren:)

Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen)

Nej, det gör jag inte

Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då?

Kaninen jag har just nu är min första kanin som är 8 månader och jag är och var 12:)

Ute kanin eller innekanin.

Ute kanin

Vars köpte du dina kaniner?

Jag köpte min kanin ca 3 mil utanför umeå:)

Har du någon favoritkanin av dina kaniner?

Eftersom att jag har en så är han bäst:)

Din favoritras?

Jag tycker om Gotlandskanin:)

Ras du skulle vilja ha?

Jag vet inte, Tycker om så många olika:)

Har du något bra tips? till andra kaninägare?

Var mycket med dom :)

Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför?

Jag andvänder Festival för han gillar det mäst:)

Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera?

Min kanin bor i ett fråd som vi gjort om och han är ute ca 1 och en halv timme varje dag:)

Roligt kaninminne du har.

Vi var och gick i skogen och han såg en Ekorre och han skulle försöka klättra upp i trädet

Välj en speciell kanin som du har och berätta lite kort om den. Min kanin Timon älskar att stå på backbenen och därför heter han Timon:) Han älskar att hoppa i skogen:)

If you live to be 100, i hope i live to be 100 minus 1 day, so i never have to live without you ♥

www.kaninen.blogg.se

fossingen
2013-02-02 17:51
#6

Vad är det bästa med att vara kaninägare?

Att man skapar ett starkt band tillsammans med sina djur. Att lära sig hur olika personligheter djuren faktiskt har och hur mysiga kaniner faktiskt är om man lär känna dem riktigt ordentligt. Djur dömer inte en heller och de finns alltid där för en.

Hur många kaniner har du?

Tre kaniner

Raser och färger?

Lejonhuvad dvärgvädur i Svart/gul japantecknad Lejonhuvad kanin i White zobelsiames brun, Lejonhuvad kanin/hermelin i Svart.

Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött

Jag har endast djuren till sällskap och Avel.

Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen)

Jag föder upp själv, kallar uppfödningen för Fossingensdjur

Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då?

Min allra första kanin fick jag av en barndomsvän, jag var inte särskilt gammal ca 9 år, men hon hade två kaniner före det och eftersom jag umgicks med henne ungefär varje dag så lärde hon mig litegranna om kaniner, vi byggde också en beteshage för kaninen jag fick. Han var en blandning mellan belgisk jätte och angora, svart i färgen och vi döpte han namnet Sotis. Han var urgo som kanin och levde ganska länge. Självklart så skötte jag kaninen själv och har aldrig tröttnat på kaniner då jag har inte levt utan kaniner sedan jag fick min första.

Ute kanin eller innekanin.

Jag har både haft kaniner ute och inne. Men jag tycker man får ett bättre band med djur när man har dem nära tillhands dvs inomhus. Speciellt om man kan ha dem i något rum man vistas i ofta, därav får de mer sällskap och man kan ha översikt över dem ofta.

Vars köpte du dina kaniner?

Jag har köpt från djurbutik, privatpersoner och uppfödare och tagit hand om en hel del omplaceringar från uppfödare och privata.

För det mesta har jag haft flest omplaceringskaniner från uppfödare, har köpt några från privata och några från djurbutik.

Däremot så kan jag nämna att jag inte sett någon större skillnad på sjukdomar från uppfödare och djurbutik när det gäller kaninungar då jag råkat ut för flertal dödsfall från både uppfödare och djurbutik.

Dvs tidiga dödsfall utan symptom. Största delen dödsfall från oreggade kaninuppfödare.

Har du någon favoritkanin av dina kaniner?

Tycker om alla mina djur, så att favorisera någon vore nog inte rätt.

Din favoritras?

Dvärgvädur, Lejonhuvad kanin, holländare, rex

Ras du skulle vilja ha?

Cashmere vädur (Zobelsiames blå/brun), Dvärgvädur (Zobel/siames blå)

Har du något bra tips? till andra kaninägare?

En kanin må vara söt och gullig när den är liten, men den växer och blir stor den också, så var inte rädd att köpa en vuxen kanin ifall du funderar på att köpa en kanin, de vuxna är ju oftast lugnare och mer handskade än små ungar, för även de småa kaninungarna blir stora någon gång, det finns ibland vuxna som behöver akuta hem och är du ute efter kanin så kanske du fastnar för en vuxen, en vuxen kanin behöver inte vara tråkig snarare tvärtom**.
**

Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför?

För det mesta får mina djur hö, lucern mix och lite pellets och örter.

Varför jag ger lucern mix är för att kompensera höet som brukar vara lite fattigt på protein m.m då senaste årens hö skördar har varit lite dåliga. Örter ger jag eftersom det innehåller många nyttigheter. Har man hö och massa örter behövs egentligen inte pellets om kaninen håller vikten. Fast mina kaniner tappar vikt utan pellets därför får de Cuni Complete, Cuni Nature rebalance och Selective Mature/rabbit/jr.

Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera?

Mina kaniner bor inomhus och får springa fritt i köket olika tider varje dag. Så de får relativt mycket Motion att de till slut brukar ligga och slöa/somna på golvet.

Roligt kaninminne du har.

Det finns många roliga minnen. Ett roligt minne är när jag bodde i hus och hade min dåvarande kanin Sniff lösspringandes på gården på sommaren. Vi hade en katt som hette misse som han jagade runt hela huset och gården för han var så kär i henne. När han fick nog av att springa runt huset 10 ggr kom han äntligen tillbaka för att hälsa på oss andra som satt ute och fikade.

Välj en speciell kanin som du har och berätta lite kort om den

Ja, alla kaniner jag har är speciella på sitt sätt. Men min hane älskar att busa och leka kurragömma och är hur snäll som helst, dock har han en stor förkärlek för katter och de är ibland mer intressanta än vad kaninhonorna är XD


Annons:
Friggeshoppkaniner
2013-02-02 18:37
#7

Vad är det bästa med att vara kaninägare?

Svår fråga, men själva kaninerna skulle jag säga, hoppa, träna och mysa tillsammans. <3

Hur många kaniner har du?

5 st men ev snart 7 st Glad

Raser och färger?

Shajli - Viltsiames

Melissa - Madagaskar otter

More To Her Then Meets The Eye - Gul/svart japantecknad

Sweety's Cherry Coke - Vitblåögd

Skullebo Kesella - Vitblåögd

Alla är hoppkorsningar förutom Kesella som är Lejonhuvad Dvärgvädur .

Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött

Jag har dom som sällskap, Avel och hoppning.

Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen)

Japp, Frigges hoppkaniner, men är inte reg. gårdsnamn i SKHRF då jag är under 18 år.

Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då?

Min allra första kanin var Shajli och då var jag någonstans runt 7 år och hon och hennes syster (som en vecka senare också blev min) 2,5 å gammla. Idag är jag 15 år och shajli och Melissa hela 9 år, haha.

Ute kanin eller innekanin.

Ute kaniner.

Vars köpte du dina kaniner?

shajli och Melissa är köpta av privatperson men alla andra från uppfödare.

Har du någon favoritkanin av dina kaniner?

Jag säger att jag aldrig favoritiserr någon av mina kaniner, men egenlitgen så är Keso min bästa hoppkamrat och Shajli är svår att slå eftersom hon var min första.

Din favoritras?

Hoppkorsningar <3

Ras du skulle vilja ha?

Jag vill bara ha hoppkorsningar, har redan en renrasig kelis här hemma.

Har du något bra tips till andra kaninägare?

Testa på Kaninhoppning, det är verkligen jättekul och man får bra sammanhörighet med kaninen.

Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför?

Nästan bara hö och vatten,har väldigt bra hö så behöver knappt ge pellets, ger 1-2 msk pellets mest för att kaninerna tycker det är gott och för att dom ska få i sig allt dom behöver.

Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera?

På sommaren bor dom i rasthagarna dygnet runt och på vintern kommer dom ut efter väder.

Roligt kaninminne du har.

Min första hopptävling, vilken upplevelse det var alltså! Såå roligt med en massa folk. :)

Välj en speciell kanin som du har och berätta lite kort om den.

Sweety's Cherry Coke "Keso" var min första kanin som var hopptävlad innan jag fick henne. Hon är en underbart mysig kanin hona med jättefina blå ögon och (ibland) vit kropp. Hoppas på Att ta en kull på henne snart, men vill att hon ska klassa upp sig lite först.

[RC1393]
2013-02-02 18:57
#8

Vad är det bästa med att vara kaninägare?

Närheten till djuren och att man får ha så fina vänner som kräver så lite!

Hur många kaniner har du?

Jag har för tillfället tre kaniner.

Raser och färger?

Dvärgvädur japantecknad gul/svart och vit rödögd

Tysk jättescheck svart scheckteckning

Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött

Dvärgvädurarna: Sällskap, hoppning, utställning och avel

Jätten: Sällskap och utställning

Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen)

Ja, det gör jag, japantecknade dvärgvädurar.

Knaftens kaniner heter min uppfödning :)

Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då?

Den minns jag inte faktiskt. Har alltid funnits kaniner i mitt hem, men en kanin som var ett eller ett par år äldre en mig som jag minns var en madagaskar dvärgvädur som kallades för stor mamma, eftersom hon var mamma till många av våra kaniner.

Ute kanin eller innekanin.

Utekaniner

Vars köpte du dina kaniner?

Hissjö's kaningård och Brantas gård :)

Har du någon favoritkanin av dina kaniner?

Nej, faktiskt inte. Dock är Elsa roligare att ha att göra med då hon förstår meningen med mutor och alltså gör vad man vill för en bit godis^^

Din favoritras?

Jag gillar många raser, men de som jag haft att göra med själv ligger mig såklart varmast om hjärtat, tysk jättescheck och dvärgvädur!

Ras du skulle vilja ha?

Belgisk hare, ev. hermelin, tan, lejonhuvad kanin, fransk vädur och hollänsk kanin Kyss

Har du något bra tips? till andra kaninägare?

Använd "överbliven" tid till din fyrfota vän, det kommer verkligen löna sig i slutändan :3

Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför?

Stampe blandat med cuni pro, eftersom jag behöver använda så lite och kaninerna är ändå i fint hull och magarna mår bra. Dessutom är risken mindre för sjukdomar till följd av dåligt foder :)

Dock så får jag för tillfället inte tag på cuni pro, så snart ska jag köpa "substitut" om jag hittar något lämpligt på stan Oskyldig

Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera?

Jätten och den vit rödögda, Tiger och Elsa, bor i varsin bur på 1x2m, med hylla/hus, stubbar och grenar.

Ike (japantecknade) bor i en bur på 80x140cm, med ett hus och en stubbe, och kvistar såklart :)

Mina kommer ut så ofta jag hinner, vilket varierar mellan 3-5dagar i veckan. När jag är ledig kommer de ut varje dag.

Roligt kaninminne du har.

Inget specifikt som jag kommer tänka på nu, har hänt så mycket att jag glömt bort^^

Välj en speciell kanin som du har och berätta lite kort om den.

Jag väljer då Tiger. Tiger, eller Brantas Tiny Tiger, kom till mig för snart 3år sedan när han var ca 6månader. Han hade då åkt 100mil för att komma till mig, och jag gjorde ett grisen i säcken köp eftersom jag inte ens sett kaninen innan.

Det var ett lyckat köp för jag fick världens snällaste nallebjörn :3 Gillar inte att bli buren men vem gör det… Snäll på alla sätt och vis och jag kan inte ens föreställa mig honom elak på något sätt, det är en omöjlighet :P Dock är han väldigt hanig och så fort något nytt kommer in i hans bur så ska det sprayas ordentligt, om det är kaninlukt på det, så jag får alltid rengöra ordentligt innan det åker in i hans bur^^

tesushie
2013-02-02 19:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vad är det bästa med att vara kaninägare?

Allt ,men ett exempel är väl de finns alltid där för dig lyssnar utan att säga något tillbaka och tröstar när man är ledsen utan mina kanniner hade jag förmodligen inte levt idag  så de betyder allt för mig.

Hur många kaniner har du? 2st

Raser och färger? Lejonhuvad dvärg blandning som är beige och svart randig typ vid namn Amai och en liten beige Dvärgvädur som heter Pocky.

Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött

Sällskap från början men även börjat träna hoppning nu så sällskap och hoppning får jag ta att svara.

Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen)

Nej det gör jag inte.

Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då?

jag var 7-8 år när jag fick min första tog hand om henne så som man bör förutom den ekonomiska biten.

Dock gjorde jag misstaget att lita på den som sålde buren till mig, det visade sig att den inte var säker mot rovdjur, då jag en morgon som vanligt gick ut och det var päls och blod över allt och där låg hon död och massakerad jag skrek och grät i flera veckor och månader efter åt sörjer henne fortfarande det var förmodligen en räv eller rovfågel som dödade henne.

Efter det fick jag en kompis kanin jag han ha honom i ett år en dag efter jag fixat och tagit in honom i sin bur igen gick jag in och åt men några minuter senare såg jag två grann pojkar på gården i närheten av kanin huset och eftersom de inte för det första skall vara på någon annans tomt och för det andra kaniner är känsliga mot höga ljud.

Gick jag ut väl ute såg jag att det dom sprang runt och viftade och lekte med framför kanin buren faktiskt var riktiga stora knivar då blev jag rädd på riktigt för kaninens välmående ,när jag var nästan framme såg grann pojkarna mig och sprang i väg på grund av mina led problem kunde jag inte springa efter men jag fortsatte mot buren för at kolla om min lille kanin var ok tyvärr var jag för sen för hon låg redan död i sin bur troligtvis ihjäl skrämd. Då skrek och grät jag precis som förra gången sörjer även honom än men iallafall sedan dess då han dog hade jag inte ett enda djur för det var ett sånt trauma för mig. Hade dock fiskar men de dog på grund av att vattnet var så dåligt där jag bodde efter det vågade jag inte ha ett enda djur till tills för några år sedan efter jag flyttat då började jag önska mig en kanin igen och tillslut förra året fick jag en sedan köpte jag ännu en men dom lever dock inne tror jag aldrig någonsin kommer våga ha en ute kanin igen.

Ute kanin eller innekanin.

Inne aldrig någonsin ute igen vill inte riskera nåt så kommer kastrera och vaccinera mina sötnosar med.

Vars köpte du dina kaniner?

Hos en vän med kanin uppfödning köpte jag Amai.

Hos Djurmagazinet köpte jag Pocky.

Har du någon favoritkanin av dina kaniner? Ja trots att jag vet att man egentligen inte ska ha nån favorit, men det är så svårt att låta bli pocky är så urgullig.

Din favoritras? ingen speciell egentligen men antar lejon,dvärg och teddy.

Ras du skulle vilja ha? Teddy

Har du något bra tips? till andra kaninägare? Läs kaninens bön och ta till dig av den.

Kaninens bön för er som inte redan känner till den:

Älska mig av hela ditt hjärta,
låt mig försvinna när jag känner smärta.
Ge mig vatten varje dag,
låt mig leva i välbehag.
Låt mig få springa på grönskans äng,
låt mig få sova på halmbäddsäng.
Älska mig även om jag inte är fin,
älska mig, jag är ju din kanin.

Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför?

Jag avänder carrier  därför att sen jag började med det vägrar de äta nåt annat XD.

Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera? De bor som en kanin bör inomhus förutom att jag måste införskaffa ett nytt hus till pocky som slaktat sitt -_-. De får komma ut i princip varje dag de bestämer oftast själv om de vill gå ut eller inte öppnar förstås bara en bur dörr i taget  och har den öppen minst 1 timme  ibland längre.

Roligt kaninminne du har. hmm när amai fastnade med nosen i en toa rulle XD och så satt hon och funderade där ett tag tills hon kom på att andas jag inte in som en galning lossnar den XD.

Sedan vet inte om jag om man ska tycka det är roligt eller inte ,men Amai är kanske som ni readan vet inte längre till salu just nu efter som förra veckan var någon hemma hos oss som kanske skulle köpa henne, men istället fick vi en riktig chock när vi upptäckte att hon inte var en hon utan en han. Trots att uppfödaren som också är min vän som jag köpte amai hos sa att han var en hona samt att när jag haft henne i ett halvår frågade henne igen om han verkligen var en hona för hon såg konstig ut då sa hon att det var en hona fortfarande och att en vetrinär hade varit och bekräftat måste varit en okunnig vetrinär tycker jag . Eftersom hon visade sig vara en hane måste jag tänka om en aning kolla up min hona så hon inte får ungar och försöka få min hjärna att fatta dettta.

Välj en speciell kanin som du har och berätta lite kort om den. Båda är lika speciella så skriver om dem båda, men mest amai för han är speciellast han sitter 99% av tiden alltid med ett öra upp och det andra ner. Amai förstår du är lite knäpp  och hittar på bus till och från exempelvis så en gång hoppade han up och satte sig på sin egen kanin bur som är hyfsat hög, en annan gång skulle jag mata honom men kunde inteförstå vart matskålen tagit vägen men när jag gick närmare till honom satt han där med matskålen på huvudet och kollade på mig oskyldigt och sen är det den där konstiga saken att han kan öppna buren själv och dessutom har han själv lärt sig spela död tydligen när jag inte har gett mat i rätt tid eller han klagar på för lite uppmärksamhet så gör han det ni kan nog förstå att jag blev livrädd första gången han gjorde så en sista grej jag vill berätta i samband med hans bur öppning är att när jag en dag satt och åt frukost kom en hink gående från bakom soffan var tvungen att tittaefter minst tre gånger att jag såg rätt och det gjorde jag, det var mycket riktigt en gående hink så jag smög försiktigt närmare och lyfte på hinken och vem tror ni satt där under då jo Amai så klart och dett var innan jag visste att han kunde öppna buren själv . Sedan har vi pocky som är en väldigt förnäm kanin hon äter inte det sista i mat skålen som är kvar sedan tidigare utan hon ska ha nytt hon värar sätta sin tass på något blöt eller geggit  m,m samt att hon ej gillar att motionera och varje gång jag klappar henne tvättar hon sig direkt efter åt men det konstigaste som hänt med henne är väl att jag en dag när jag spelade på datorn och tog en paus för att hämta vatten fann henne sitandes och spelandes med tassen på datorn det gick visserligen inte så bra för henne men endå en rolig syn var det sen brukar även hon själa lite grejer då springer hon med det till buren och sätter sig på sakerna hon tagigt och ser helt oskyldig ut XD

bild: amai

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

WhiteBunnyWithBlueEyes
2013-02-02 19:15
#10

Glömde att säga att ni ska skriva era riktiga namn och lägga in en bild på kaninen som ni skriver en liten berättelse om ! Glad

tesushie
2013-02-02 19:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#10 kunde du ha sagt tidigare  men i såfall eftersom du har en bild på amai skriver jag enbart mitt namn också lägger jag en bild på Pocky med föressten mitt namn är lite knepigt du förstår det är bara jag i hela sverige som är döpt till det så vill helst inte säga det går det bra med en förkortning som Tess istället.

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

tesushie
2013-02-02 19:19
#12

#10 kan jag använda dina frågor till en själv intervju av mig själv på min blogg ?

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

[RC1393]
2013-02-02 19:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Tillägg till #8 Jag heter Sonia kärrman :)

Annons:
[mansolsson57]
2013-02-02 19:58
#14

Vad är det bästa med att vara kaninägare?

**vet inte
**

Hur många kaniner har du?'

**2
**

Raser och färger?

**lejon dvv/ dvv
**

Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött

**sällskap
**

Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen)

**ja
**

Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då?

**vet inte
**

Ute kanin eller innekanin.

**inne när dom är små, när dom är stora ute
**

Vars köpte du dina kaniner?

**kompis
**

Har du någon favoritkanin av dina kaniner?

**ja
**

Din favoritras?

**vet inte
**

Ras du skulle vilja ha?

**vet inte
**

Har du något bra tips? till andra kaninägare?

Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför?

**korn
**

**Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera? bur ute bur
**

Roligt kaninminne du har.

Välj en speciell kanin som du har och berätta lite kort om den.

Fridaaaa
2013-02-02 20:00
#15

#14 Korn är inte bra till kaniner har jag för mig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[_hsleiufhbtv]
2013-02-02 20:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Tillägg #4 - Jag heter Linnéa Hallbeck, kaninen Albin.

bTrivialPursuit
2013-02-02 20:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Vad är det bästa med att vara kaninägare?

Sällskapet, de finns alltid där att gosa med när man känner sig nere eller är hemma sjuk. Har problem att sova om nätterna, men kaninerna finns alltid där pigga och glada.

Hur många kaniner har du? Två stycken. Isadora och Nazgül.

Raser och färger?

Jag tror att de är en blandning mellan lejonhuvad och hermelin, dock osäker.

Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött

Sällskap

Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen) Nej

Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då?

Min första kanin hade jag när jag var fem tills då jag var tolv, då lånade jag ut henne till en kompis när vi skulle åka till Egypten på vinterlovet. När vi kom tillbaka så dog hon dagen efter, då kompisen tyvärr hade tagit ut henne i 15 minus grader och snö.

Hon hette Sussi och var en hermelin, som vi hade fått av Rowan Atkinsons kusin. Så vi berättade alltid att hon var "Mister Beans, kusins, hermelin, kanin" :)

Ute kanin eller innekanin.

Isadora har vi flyttat in då hon är dräktig, Nazgül bor på vår inglasade balkong med värmefläkt, så det är aldrig mindre är 10 plus grader.

Vars köpte du dina kaniner?

Vi fick dem gratis av en mamma på min storasysters jobb, vi fick dem när de endast var fyra veckor eftersom kaninmamman hade dött. Vetrinären sa att de var två flickor, men nu väntas det ungar om två veckor…

Har du någon favoritkanin av dina kaniner?

Förut var det Nazgül, för han är så glad och nyfiken och hoppar alltid fram, men nu när Isadora är inne så är hon lättare att komma åt, hon är ganska blyg och lugnare än hennes bror, sen så har jag alltid föredragit djur som har varit lite mer "svårflörtade", man känner sig mer speciell då, haha ;)

Din favoritras?

Lejonhuvad dvärgvädur

Ras du skulle vilja ha?

Dvärgvädur

Har du något bra tips? till andra kaninägare?

Tänk noga igenom innan, och gör inte samma misstag som mina föräldrar gjorde, de gav dem och ansvaret till min åttaåriga lillasyster.

Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför?

Den maten som pappa köper hem från djuraffären de är inte kräsna, och såklart hö från lantmännen.

Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera?

Nazgül är ute hela dagen på balkongen på ca 5 kvadratmeter, på natten är han i en tvåvåningsbur som pappa byggt.

Isadora är i en bur på 120x70 cm med en inhängnad av hönsnät på ca två kvadratmeter på nätterna, på dagarna får hon springa fritt i lägenheten, men hon håller sig i matrummet som har en stor matta på ca 25kvadratmeter, jättekul att se henne sprina där och glädjeskutta.

Roligt kaninminne du har.

Min lillasyster hade glömt att lägga in Nazgül i buren på kvällen, så när jag gick ut på balkongen klockan tre på natten och inte kunde hitta honom blev jag jätte rädd, jag letade igenom hela balkongen men hittade honom inte. så hörde jag något ovanför mig, där på en hylla 180 centimeter upp i luften satt Nazgül och knaprade på mammas dyra persikoträd. Han hade hoppat upp på en kruka sen en stol, sen ett bord, sen värmefläkten, sen en hängande planta, sen hyllan. Han hade alltså gjort en egen trappa, haha,

NaDa...
2013-02-02 20:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Vad är det bästa med att vara kaninägare?

Jag älskar att ta hand och sköta om djur, så att få gå ut i kaningården får mig att släppa all stress i vardagen och bara få slappna av. Sen har man ju alltid 10 stycken öron som lyssnar på en om man vill prata.

Hur många kaniner har du?

Fem stycken.

Raser och färger?

Två viltgråa dvärgvädurar,Mando och Elvis. En blå dvägvädur, Lisen. En svart holländare, Coco och en isabellabrokad dvärgvädur rex fusch hoppkorsning, Carmen.

Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött

Sällskap främst. Hoppar aktivt i hoppklubben på Åland, men då hoppningen inte är så utvecklad här, och mina kaniner inte är de bästa hopparna så tävlar vi mest på skoj. :)

Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen)

Nej, har inte tiden för det.

Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då?

När jag var 10 år gammal fick jag min första kanin, Hoppsan. Som var en svart dvärgvädurs hona på ungefär 2 år. Hennes ägare hade tröttnat på henne, så vi fick henne i en skitig bur och dammigt hö. Hon var nog den sämsta nybörjarkaninen, hon bets och rev coh stampade i ett. Men jag hade tålamod med henne och vi blev bästa vänner**.
**

Ute kanin eller innekanin.

Utekanin, det känns naturigare för kaninerna. Självklart skulle innekaniner vara bra vintertid när de ljusa timmarna är få, men jag tror att kaninerna föredrar att vara ute.

Vars köpte du dina kaniner?

Mando och Carmen är från uppfödare. Mando är från Ålands 4H gård och Carmen är från Sweetys hoppkaniner och dvärgvädur rex.
Elvis föddes här, Lisen köpte min kompis och hade här då hennes mamma är allergisk, men hon slutade komma hit efter två år eller så, så då tog jag hela ansvaret. Coco är från Omplaceringshem.

Har du någon favoritkanin av dina kaniner?

Alla mina kaniner är speciella på sitt vis och på ett sätt är alla mina favoriter. Men Coco har en väldigt speciell plats i mitt hjärta. Han piggar alltid upp mig när jag mår dåligt och är så charmig.

Din favoritras?

Gillar dvärvädurar, holländare, frassar och hermeliner. Men för mig är det viktigare att det finns någon sorts kontakt mellan oss. Då spelar rasen ingen roll. :)

Ras du skulle vilja ha?

Blir nog fransk vädur, de har så coola jättar som verkar vara så lugna och mysiga. Storleken är ju helt underbar med!

Har du något bra tips? till andra kaninägare?

Tänk på att kaniner är bytesdjur. Ta det lugnt med dem, ha tålamod och respektera att olika kaniner har olika personlighet.

Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför?

Ger mina kaniner  frächt, grönt hö och firskt vatten varje dag. Vintertid får de en blandning av rabbit royal och JR farm grainless, plus torkade örter. Grönsaker och färska blad får de 3-4 gånger i veckan. Sommartid får de äta sig mätta på färskt gräs, och sakerfrån naturen, och hö då.

Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera?

Tre kaniner bor i en markbur med två delar, en stor del på 270x180 cm där två bor och en mindre på 90x180 cm där en bor. Så har jag också två 'vanliga burar' där ena är 180x80 och som är 60 cm hög och andra är 150x70 och är 70 cm hög. Men de två burarna ska byggar ut till sommaren. De i 'vanliga burarna' får komma ut i rasthage ungefär 2-3 timmar om dagen vintertid och runt 12-15 timmar sommartid. Min holländare springer lös ungefär 2 timmar om dagen och de andra två får komma ut så ofta jag kan, då jag bara har två rashager får de komma ut i garaget och springa eller så.

**Roligt kaninminne du har.
**

När jag tävlade med min hoppsan i hoppning och hon sprattade massa vatten från vattengraven rätt upp i mitt ansike. Både matte och kanin var blöta då. :)

Välj en speciell kanin som du har och berätta lite kort om den.

Tar Coco då. Han är en svart holländare på ungefär 3 år. Som vi fick som omplaceringskanin. Han hade bott i en miniduna för dvärghamstrar (!) men varit frigående dagtid. Det första han gjorde när jag öppnade locket var att hoppa upp i min famn och började tvätta mig. Han fick strax en ny bur och vann hela familjens hjärta. Detta var på hösten då var han runt 1 år gammal på sommaren fick han testas på att springa lös med oss. Det gick super, han sprang efter oss som en hund. Nuförtiden så gör han samma sak, men man får ha koll på honom för han kan ibland springa iväg mot fågelbordet för att äta solrosfrön och äppel (Vilket matte inte vill!).
Jag kommer ihåg en gång då det rymde två hundar till vår gård som jagade Coco, jag skrek så högt jag kunnde för att de skulle tappa fokus på honom. Och tydligen lyckades jag för Coco kom under boden i sista sekund. Efter att hundarna hade fått komma hem igen så satt jag och grät på bodens trappa, jag trodde att han hade fått en hjärtattack under boden och aldrig skulle komma fram mera. Men, ungefär 10 minuter efter att hundarna gått, såg jag honom på andra sidan och åt på ett maskrosblad. Han är en sån Cool kanin! ;)
Vi har börjar hoppa, och han klarar hinder med lätthet. Men vi kommer sällan i mål, banan luktar för gott för min härreman. ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[FarbrorNöjd]
2013-02-02 21:24
#19

Hur många kaniner har du?

Just nu bara 1. :)

Raser och färger?

Fransk vädur, svart manteltecknad

Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött

Hoppade mycket när han var yngre men nu är han en gosherre.

Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen)

Nope.

Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då?

Herren jag har nu var min första kanin, köpte honom när jag var elva år i en djuraffär för mina födelsedagspengar som jag hade fått. Han fyller 10 nu till sommaren! :)

Ute kanin eller innekanin.

Ute!

Vars köpte du dina kaniner?

Min nuvarande kanin kommer som sagt från djuraffär men kom ursprungligen från en uppfödare som inte fick honom såld. Har också köpt från uppfödare men den kaninen finns tyvärr inte kvar längre.

Har du någon favoritkanin av dina kaniner?

Min gamle herre är favoriten såklart!

Din favoritras?

Fransk vädur! :)

Ras du skulle vilja ha?

Belgisk jätte är en ras jag skulle vilja ha nån gång!

Har du något bra tips? till andra kaninägare?

Tänk igenom noga innan man bestämmer sig för att köpa då dom lever länge och behöver både kärlek, mat och Motion hela livet..

Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför?

Min kanin får selective rabbit, använder det eftersom jag hört mycket bra om det och det har ett högt fiberinnehåll.

Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera?

Min kanin bor ute i en stor bur som är 250#90cm och han har även en rasthage kopplad til buren som han har tillgång till på 6kvm.. Några dagar i veckan får han även komma ut och springa lös i trädgården 1-2timmar.

Roligt kaninminne du har.

Mitt roligaste minne är nog första hopptävlingen vi var med i, min kanin var den enda som faktiskt hoppade över hindrena och vi fick en fin rosett för det! :)

Välj en speciell kanin som du har och berätta lite kort om den.

Pricken och jag har haft snart 10 år tillsammans så han är en väldigt speciell liten nin som har en stor plats i mitt hjärta,, han är underbara på alla sätt och världens största kelgris.. Det bästa som finns enligt honom är att få följa med in en stund och få sitta i soffan och käka banan, då är livet som bäst! :)

Peak303
2013-02-02 22:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

**Vad är det bästa med att vara kaninägare?
**Allt, kaniner är ett underbart djur. Mina kaniner är dem jag oftast vänder mig till när jag mår dåligt, kan sitta med dem i flera timmar och bara kolla när dem springer och studdsar i hagen.

**Hur många kaniner har du?
**7, får hem en till om 2v.

**Raser och färger?
**Dell - Dvärgvädur teddy/rex, svart wienertecknad 
Bentley - "Lejonhuvad dvärgvädur", gul/svart japanmantlad
Pixel - holländare/vädurskorsning, feltecknad gul/svart japantecknad holländarteckning
Holly - Dvärgvädur satinrex, vit blåögd
Trulls - Dvärgvädur SB RB, egern/vit zobel japantecknad
Laban - Dvärgvädur, vit rödögd
Ivana - Dvärgvädur, rysstecknad zobel brun 

kaninen jag får hem är med Dvärgvädur, vit rödögd.

**Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött
**Sällskap, hoppning, utställning och avel

**Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen)
**Snowflake's Kaniner, ska reggas så fort jag får göra det via SKAF.

**Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då?
**Min första kanin var en madagaskar mantlad dvärgvädurs hona vid namn Findus. Jag fick henne när jag var 8½ år gammal.

**Ute kanin eller innekanin.
**Mina kaniner bor ute under sommarhalvåret och inne under vintertid. Kommer förhoppningsvis ha kvar dem ute året om nu fram över.

**Vars köpte du dina kaniner?
**Alla är köpte hos uppfödare förutom Bentley som är egenuppfödd.

**Har du någon favoritkanin av dina kaniner?
**Låter egentligen hemskt att man har någon favorit men ja det har jag. Bentley är en kanin jag har svårt att vara utan. Ivana är även hon otroligt speciell.

**Din favoritras?
**Vädurar av alla sorter.

**Ras du skulle vilja ha?
**Det skulle nog vara en fransk vädur, föll för den rasen sedan jag såg den för första gången. Blir att skaffa en sådan när man flyttat hemmeifrån då mamma inte tillåter "hundkaniner" ;)

**Har du något bra tips? till andra kaninägare?
**Ha tålamod med din/a kanin/er. Och ha inte förhastade slutsatser om en viss ras, dem kan vara så mycket annorlunda än vad du fått för dig.

**Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför?
**Har använt dogmans kaninpellets ett tag och håller nu på att byta foder. Och ska börja med rabbfor som jag kommer blande med förhoppningsvis RR om jag får tag i det.

**Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera?
**Mina kaniner bor just nu i inneburar men dem ska få nybyggda uteburar om någon månad. Svårt att säga exakta timmar. Men det blir så ofta vädret tillåter och innan det blir mörkt.

**Roligt kaninminne du har.
**Var väl när den första kullen kom. Det var både roligt och spännande. Hela den kullen var speciell. När jag kom hem från skolan en dag öppnade jag dörren till rummet och ser en kaninunge sitta uppe på skrivbordet medans mamman och syskonen sprang runt i hagen jag hade byggt utanför buren i mitt rum. (skrivbordet var bredvid hagen) Ungen hade alltså lärt sig att öppna buren samt hoppa en bra bit upp på mitt skrivbort. Är fortfarande ett mysterium hur hon kom upp dit.

**Välj en speciell kanin som du har och berätta lite kort om den.
**En speciell kanin är min Bentley! Han och hans syster Bella föddes den 19 November 2009 runt 11 på kvällen. Redan som liten var han otroligt charmig och somnade även i ens famn när man höll honom. Var egentligen tänkt att sälja honom till en klasskompis men efter att jag fick avliva min gamling fick han stanna. Bentley är en kanin som charmat alla som träffat honom. Han reagerar på sitt namn och springer alltid fram till en när man närmar sig hagen. Provat hoppning och det går väl lite som han själv vill. Ett måste är att alltid sätta doft på bommarna som då ALLTID trillar för att han sedan ska hoppa över, med ett mega skutt. Det ser alltid lika roligt ut. Tyvärr är han en lättskrämd kanin och höll på att springa bort en gång när han hörde en hund skälla.. Jag fick allvarligt panik hade inte direkt klarat av att förlora honom. Men han stannade som tur var under en buske och kom fram efter att han hade lugnat ner sig lite ^^

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Annons:
[vigge_]
2013-02-04 23:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Vad är det bästa med att vara kaninägare? Glädjen! Hur många kaniner har du? 2st Raser och färger? Foppa-svart dvärgvädur Normans Snö-vit blåögd hermelin Har du de till sällskap/hoppning/utställning/kött? Sällskap, hoppning och utställning Föder upp själv? (isåfall uppfödare namn) Nej, jag kanske ska börja avla i framtiden (om flera år) Berätta om din första kanin och hur gammal var då? Jag fick min första kanin 2007 och då var jag 7år nästan 8år gammal. Min första kanin heter Foppa och lever fortfarande 6år. Ute eller innekanin? Vet inte riktigt. Kaninerna bor i en bod med belysning och värme året om. Bor ute på somrarna Vars köpte du dina kaniner? Foppa köpte jag på blocket och Snö hos en uppfödare. Har då någon favoritkanin utav dina kaniner? Båda mina kaniner är mina favoriter. Snö och Foppa har båda väldigt starka personligheter. Gemensamma personligheten är att båda är spralliga men ändå lugna Din favorit ras? Gillar många raser men min favoriternas är nog belgisk jätte. Planerar att köpa en sån i framtiden. Ras du skulle vilja ha? Belgisk jätte. Några bra tips? till andra kaninägare? Låt kaninen komma till dig och inte tvärtom! Kaninen är lättare att få tam då. Vad använder du för mat till dina kaniner? För tillfället har jag kanin och marsvins pellets men ska byta successivt till cuni complete. Hur bor dina kaniner och hur många timmar får kaninen komma ut och motionera utanför buren varje dag? Mina kaniner bor i en bod där de har var sin bur med fri tillgång till rasthage. Går ibland lösa och i koppel utanför inhängnaden. På sommaren får kaninerna vara i rasthage och koppel utomhus varje dag. Roligt kanin minne? När Foppa blev så ivrig att han hoppade från burgolvet till marken. Ett hopp på ungefär 60 cm högt när han var 1år Berätta kort om en utav dina kaniner? Tar Snö nu. (Har bara haft henne i ett halvår) när jag köpte Snö så var hon en jätteliten hermelin som var minst i kullen. Om hon kom i snö blev hon i princip osynlig. Därför fick hon namnet Snö. Hon var väldigt försiktig i början men blev otroligt sprallig allt eftersom. Hon är jätte fin och hoppar självmant upp i famnen. Gillar dock inte att bli buren. Hon är jätte snäll och speciell. Bild på Snö nedan

[juleli04]
2017-08-08 20:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#22

Vad är det bästa med att vara kaninägare?

allting värkligen men specielt att se dom glädjehoppa!!

och se att dom har lärt sig nya saker då blir jag så

stolt och glad över mina små änglar <3

jag älskar att träna mina kaniner och gosa <3

Hur många kaniner har du?

jag har två kaniner funderar på en till i en annan ras!!

Raser och färger?

jag har två amerikanska renrasiga dvärgvädurar ena är

viltgårbrun och andra är viltgul

Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött

grund tanken är sällskap och sen skulle det vara kul att tävla och så<3

Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen)

nej födder inte upp

Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då?

Liv hete hon jag var 8 år när jag fick henne och hon blev 4 år för pappa råka mata henne med mjukbröd och hon blev sjuk då!! hon var 90% gotlandskanin och 10% bjurholmsgotlandskanin

Ute kanin eller innekanin.

jag föredrar innekaniner!!

Vars köpte du dina kaniner?

på djurmagazinet 5 timmar efter dom kom dit! tipsar privatperson men nu hade dom bara varit där i 5 timmar

Har du någon favoritkanin av dina kaniner?

älskar båda lika mycket men gillar betendet hos den grå bruna mest!

Din favoritras?

hermelin kaniner och vädur!

Ras du skulle vilja ha?

hermelin

Har du något bra tips? till andra kaninägare?

köp helst kaniner från uppfödare och ge inte kaniner

SALTSTEN FÖR GUDS SKULD!!

Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför?

jag brukar köpa kanin maten från (brit animal) rabbit junior

den funkar jätte bra för kaninerna ett gott pälets till kaninerna<3

Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera?

Dom bor inomhus i en 160-180 cm bur och kan springa mycket i buren och brukar få komma ut 1 timme på golvet varanan dag!!

Roligt kaninminne du har.

när min kanin hoppade rakt ner i en i hålig låda :) det var så kul hahahah <3 och hon bara " vad hände "

HÄR FÅR NI 4 BILDER PÅ MINA TVÅ KANINER <3

Ulvelin
2017-08-08 21:12
#23

1 Jag vet inte riktigt allt tror jag😍👍🏻 2 Jag har en kanin men snart två 3 Jag har en viltgrå brokad gotlänning på 2 år 4 : favvo ras är nog mm dvärsheck 5 . Jag har min kanin till hoppning 6: Jag föder inte upp men en av mina dröm mar är att göra det dock känner jag att jag måste samla mer erfaren het innan jag börjar 7:min första kanin heter Sigge och han lever ännu Ute/ inne så säger jag att visst kan man ha kaniner inne men jag tycker att det blir mycket naturligare om du lever ute istället för att va inne Och så har jag gottis som helst ska vara ute Men visst jag erkännas att det är ganska hemskt på vitrarna 9:jag köpte honom hos uppfödare 10: Dvärgsheck 11:nu kan jag inte skriva mer!!!!!

Kex!
2017-08-09 19:44
#24

Vad är det bästa med att vara kaninägare? 

Jag tycker det bästa med att vara kaninägare är gemenskapen med sitt djur!  Träna hoppning med dom bara gosa! Även att bygga nya saker till dom och se dom utforska sakerna!  

Hur många kaniner har du? 

Just nu äger jag två kaniner :)  

Raser och färger? 

Jag har en gul/svart japantecknad dvärgvädur och en white svart hermelinkanin 

Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött

Jag har dom till mestadels till sällskap men tränar och tävlar lite i hoppning!  

Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen) 

Nej jag föder inte upp själv :)  

Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då? 

Min allra första kanin som jag fortfarande har än idag är min gul/svarta japantecknade dvärgvädur! Han är helt underbar! Han är busig men kan samtidigt bara gosa! Han kan gå lös ute med uppsikt liksom en drömkanin! Jag var 9 år när jag fick honom ~2012 

Ute kanin eller innekanin. 

Båda mina kaniner är ute kaniner och har varit det hela livet 

Vars köpte du dina kaniner? 

Jag köpte mina kaniner hos duktiga uppfödare som tog ansvar för sina kaniner och för sin kanin avel 

Har du någon favoritkanin av dina kaniner? 

Min Dvärgvädur ❤️ För han är egentligen den som är min den andra är min brors men brukar typ säga att jag har två kaniner :) 

Din favoritras?  

Denna är svår! Gillar både dvärgvädur och hermelin då det är dom jag har haft så kan inte säga så mycket om dom andra raserna  

Ras du skulle vilja ha? 

Ohh denna är också svår så många är ju fina :D Men om man bara skulle ta på utseende så skulle det vara häftigt att ha en belgisk jätte, holländsk kanin eller en dvärghare dock så kan jag inte så mycket om raserna :/ 

Har du något bra tips? till andra kaninägare? 

Ha sina kaniner som ute kaniner iallafall under sommaren! Ha en stor Hage i kompostgaller dom dom kan få röra sig i under dagen min är minst typ 20 galler bitar! heh 

Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför? 

Använder Stampe pellets från granngråden då jag blev tipsad av dom från uppfödaren jag köpte min första kanin från   

Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera? 

Mina kaniner bor i en tvåvånings ute bur om nätterna och när jag är i skolan och när jag kommer hem eller är ledig så är dom i en riktigt stor Hage så dom är ute minst 6 - 7 timmar per dag om det ej regnar  

Roligt kaninminne du har. 

När min hermelin sommaren när hon var ett inte ville äta gräs utan endast hö 😂

Välj en speciell kanin som du har och berätta lite kort om den. 

Har redan berättat lite om min dvärgvädur så berättar om hermelin kaninen! Hon är väldigt liten men lite tjock  ;) Hennes favorit mat är banan och hon är snabb som attans när man ska ta in henne om kvällen! Hon är en liten kanin med mycket personlighet och hon vet vad hon vill! hon älskar att bara gosa i famnen på kvällarna och kan nästan somna <3 

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Kex!
2017-08-09 19:46
#25

Glömde säga att mina kaniner självklart får hö xD

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Sirikan
2017-08-11 09:54
#26

Vad är det bästa med att vara en kaninägare?

Mitt svar på denna fråga skulle förmodligen vara all kunskap, kärlek och erfarenhet man får utav dessa djur. Det finns mycket att lära och man får ständigt handskas med nya uppgifter samtidigt som man får en bästa vän på sin resa.

Hur många kaniner har du samt vilka färger och raser dessa är?

Jag har två små lejonhuvade kaniner varav den ena är zobel brun wienertecknad och den andra zobelblå. 

Mitt syfte med kaninerna?

Kaninerna är en del av min familj och ingen satsning, tävlar gör vi dock. Då för att få kondition och utveckla våra band. Sedan handlar Kaninhoppning inte bara om att just hoppa och utvecklas med sin kanin utan för mig som aktiv tävlare innebär ordet även gemenskap och en massa vänner under somriga såsom iskalla tävlingsdagar. 

Har du någon uppfödning?

Svaret på den frågan är nej. X)

Berätta om din allra första kanin och hur gammal du var då.

Min allra första kanin fick jag i början av 2016, under februari. Hon var åtta år gammal och den mest otroliga individ som funnits (enligt mig). Hennes framgång i hoppningen var inte det enda som utmärkte henne, utan även hennes hjärta av guld. Till en början kan jag avslöja att hon aldrig hoppat tidigare i sitt åtta-åriga liv innan hon kom till mig, och när vi väl skulle börja hoppträna ville hon inte hoppa över en enda bom. Ett halvår senare klarade hon elit utan större problem… Men mina favoritminnen av henne var när vi låg på gräsmattan och jag hade henne i min famn där hon kunde ligga och sova i timmar medan jag sjöng för henne. Tyvärr gick hon bort nu i januari, men hon var nog den mest fantastiska kanin jag någonsin stött på. 

Inne eller utomhuskanin?

Båda mina kaniner bor utomhus året runt.

Vart köpte du dina kaniner? 

Min första kanin köpte jag hos Skogstrollens kaniner, den av en privatperson och den tredje av Dalaskogens kaniner genom Skogstrollens. Alltså köpte Skogstrollens kaniner min tredje kanin av Dalaskogens och sålde henne vidare till mig. 

Har du någon favoritkanin av dina kaniner?

Nej, inte riktigt. I vissa tillfällen kanske saker och ting känns bättre med vissa men jag tycker lika mycket om alla kaniner. 

En ras jag skulle vilja ha.

Jag är rätt inne på det lejonhuvade spåret, alla kaniner jag ägt har varit/är lejonhuvade kaniner men om jag hade fått välja en annan ras hade jag nog bollat mellan hermelin och dvärgvädur. Hermelinernas kroppsform och storlek har alltid fått mig att smälta inombords, de där stora nyfikna ögonen som stirrar häpet från andra sidan datorskärmen är ju svåra att motstå. Dvärgvädurar verkar som väldigt trevliga individer och många är dessutom duktiga inom hoppningen vilket är ett plus i kanten. Men som sagt lär jag fortsätta ett bra tag på det lejonhuvade spåret innan jag tar in en ny ras. 

Har du något bra tips? till andra kaninägare?

Hmm, vad skulle det kunna vara? Jo, varje gång din kanin råkar ut för något, som till exempel förstoppning eller förkylning, så skriver du ned behandlingen i en liten bok. På så sätt kan du ha en hjälp till hands när nästa liknande olycka är ute igen. 

Vad använder du för mat till dina kaniner?

Till en början får de naturligtvis tillgång till hö och vatten dygnet runt, men de brukar få runt 1-2.5 matskedar pellets var om dagen. Under sommaren brukar de få gå i hagarna under hela dagen för att beta men jag utfodrar dem även med andra växter som blåbärsris, hallonblad samt äppelgrenar. Då och då ibland får de väl en halva av en morot men det brukar gå veckors mellanrum. 

Hur bor dina kaniner och hur ofta får de komma ut och motionera sig?

Mina kaniner bor i en våningsbur med två utbyggda hagar, den totala längden på buren måste väl bli runt 3-4 meter, sedan har de en stor rasthage där de ofta får komma ut och beta om dagarna (givetvis rymningssäker). Hur ofta de får komma ut och motionera sig varierar lite, ibland är jag ute och pysslar hos dem i tio timmar men vissa dagar hinner jag inte mer än att släppa ut dem i hagen :( Mina dagar ute hos kaninerna kan skilja sig rätt så mycket. 

Ett roligt kaninminne jag har. 

Hmm, jag har så många att jag inte riktigt kan välja vilket jag ska ta. Vi kan väl ta det när jag hoppade med min första kanin och sprang rakt in i en lykta som hängde i trädet ovanför banan. Jag kan inte utesluta delen efteråt när jag fick sju timmars huvudvärk. XD Det bästa var att vi fick det hela på film… 

Välj en speciell kanin du har och berätta lite kort om den.

Vi kan väl ta min hona Aurora, världens ståtligaste kanin! Denna primadonna kan man inte sätta på burtaket utan att hon reser sig i en majestätisk ställning och blickar kungligt ut över buren. Hon må vara ett nervvrak men den här kaninen har gett mig så mycket glädje, med alla knasigheter hon hittar på går det inte att inte älska henne utav hela sitt hjärta. Hoppbanor har aldrig varit hennes starka sida, höjdhoppning å andra sidan klarar hon suveränt. Just nu är det faktiskt endast en tidsfråga innan vi kan debutera höjd.

Sissen
2017-08-11 11:37
#27

Vad är det bästa med att vara kaninägare? Att man får lära känna dessa små, smarta djur och bli en del i deras familj. Att man varje dag får nya problem att lösa och att man alltid får kärlek av dem. 

Hur många kaniner har du? Två stycken, Rakel och Iris heter dem. 

Raser och färger? Båda är rexpälsade dvärgvädur, Rakel är svart och Iris madagaskar, dock väldigt solblekt. 

Har du dom till sällskap/hoppning/utställning/kött? Har dem mest till sällskap men även hoppning.

Föder du upp själv (Isåfall namn på uppfödningen). Nej föder inte upp, då jag inte vet deras föräldras bett och liknande. Fick dock med ett papper där man fick veta vad deras föräldrar var för färger, men känner att det inte är till en särkskilt stor nytta, haha c:

Berätta om din allra första kanin och hur gammal var du då? Fick mina första kaniner detta året, 9 april, och det var Iris och Rakel då. Innan detta har jag varit skötare på kaniner och har tagit hand om dem som mina egna. Jag är då tretton år. 

Ute kanin eller innekanin. Skulle vilja ha innekanin, men mina bor ute just nu för att mamma inte vill att de ska bo inne :c 

Vars köpte du dina kaniner? På en djuraffär, tyvärr. Om jag kunde ändra det skulle jag köpt från uppfödare men när jag såg dem i djuraffären klickade vi direkt och jag kunde inte låta dem va kvar. 

Har du någon favoritkanin av dina kaniner?  Rakel är väl min favorit kanin, då hon är bara min. Iris är min lillasysters, men jag är den som tar hand om kaninerna. Rakel är ganska bestämd och gör ingenting som hon inte vill. Detta är lite jobbigt i hoppningen då man inte kan övertala henne alls, haha, men jag älskar henne för den hon är. 

Din favoritras? Gillar såklart dvv, men tycker att belgisk hare är en väldigt fin ras, och så gillar jag alla tre jätteraserna. Tycker även att rexar är otroligt fina. 

Ras du skulle vilja ha? Belgisk hare eller rex skulle jag gärna vilja ha. Eller en vanlig harkorsning eller hoppkorsning.

Har du något bra tips? till andra kaninägare? Ge kaninerna mycket av din fritid och lär känna dina kaniner på djupet. Detta hjälper mycket i all hantering. 

Vad andvänder du för mat till dina kaniner och varför? Jag ger inte så mycket pellets nuförtiden, men när jag gör det ger jag ett pellets från Mr. Corn. Inte det bästa fodret men det funkar. Såklart har de fri tillgång på hö och vatten, samt grenar att gnaga på. 

Hur bor dina kaniner och hur många timmar får dom komma ut från buren och motionera? Just nu bor de i en 120x60x65cm stor bur men planerar att bygga en 120x85x150cm, en tvåfackare där det nedersta facket ska vara 120x85x80cm och de översta 120x85x60cm nästa sommar. De är ute i Hage minst 2 timmar per dag och jag myser med dem minst en timme. 

Roligt kaninminne du har. Har så många, haha, men det mest misslyckade var när jag hade satt upp en krokbanda, och när jag kom ut med kaninen hade alla hinderstöd vält. 

Välj en speciell kanin som du har och berätta lite kort om den. Jag väjer Rakel, min svarta dvv rex. Har ingen bild på henne på denna datorn tyvärr, så får lägga in den senare. Hon är som sagt en väldigt speciell dam, med mycket temprament. Om något är som hon inte vill i buren flyttar hon den genast till ett bättre ställe. Väldigt svår att föra i hoppningen, så efter ett pass med henne vill jag bara gå och lägga mig i sängen.

Annons:
[EM_L]
2017-08-11 16:04
#28

#22-#27 Detta inlägg är 4 år gammal, tror inte att TS är på iFokus längre.

Upp till toppen
Annons: