Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2839 ggr
[ninnakm]
6/11/11, 7:21 PM

Twilight kullen

Hej! Äntligen funkar det återigen att lägga upp bilder för mig. Så nu kan Twilightkullen få en tråd! Natten mellan den 19 och 20 maj 2011 föddes det 5 stycken välmående och friska lejonhuvade kaninungar. Varav en isabella och resten blå. Alla är sociala och mycket hanterade sedan dag 1.

e Solställets Quit

Namn: Solställets Quit

Ras: Lejonhuvad kanin

Född: 15/5-10

Färg: Blå

Uppfödare: Karin Hedborg, Solställets Kaniner

e Sagornas Eragon, Blå

u Sagornas Ballerina, Madagaskar

ee Sagornas --, Blå

eu Sagornas--, Havana, 94,5p

Utställd: 91,5p B klass, 94,5p C klass (4 dagar för ung för A klass) 90,5p klass A

Om Quit: Quit har många smeknamn, men Quit väl det riktiga. Han är den socialaste hane som jag har träffat, så fort man kommer till kaningården trycker han sig mot gallret. När man sedan öppnar, är det pussas och märka revir som står överst på listan. Enda sedan han kom till mig, har han varit som min stolthet, när jag är ute springer han antingen med mig eller sitter på min axel (hans favoritplats) I Nyköping fick han en riktigt bra poäng, 94,5p. Men några månader efter, då han skulle ställas i A gick det inte alls lika bra, men måste erkänna att han inte var i topptrimm då, han hade lite av kjolen kvar, lite "överviktig" inte för honom utan för standarden, kal i nacken. Ja det blev ganska mycket avdrag, så han fick en uselpoäng men han är finare än så! Han är en jätte bra kropp. Det var kort och smått om honom.

Quit

u Hallsjös Cassandra

Namn: Hallsjös Cassandra

Ras: Lejonhuvad Kanin

Född: 14/11-09

Färg: Blå

Uppfödare: Kristina Lindström, Hallsjös kaningård

u Hallsjös Aron, Isabella

e --, Blå

uu Madagaskar

ue Madagaskar

eu Blå

ee Japan gul/svart

Utställd: Stambokförd, 93p

Om Cassandra: Cassie, har en överdrivet bra presentation! Pälsen är jätte bra. Hon är väldigt rastypisk. Ingen lugn kanin, här är det full fart som gäller. Men underbart snäll, hon har aldrig sprattlat, bitits eller ens morrat vid brunst, min lillebror på 4 år kan bära henne utan problem. En underbar kanin som tyvärr EV bär på vit klo anlag. Dvs några av de blå ungarna har fått vita hårstrån.Cassie

Här är en bild på hela kullen. Räknat från vänster

1. Fabulous Esme 2. Fabulous Rosalie 3. Fabulous Emmet 4. Fabulous Jasper 5. Fabulous Renesmee

(Som ni kanske märkt, är inte Isabella och Edward med som namn)

Twilight Kullen

Kommentera inte förens jag säger till, Tack!

Annons:
[ninnakm]
6/11/11, 7:32 PM
#1

::Fabulous Renesmee::

Färg: Isabella

Kön: Hona (Lite osäker)

Status: Behålles EV

Om Renesmee:

Renesmee, föll jag för ganska snabbt - sticker ut. Sedan så är det inte så vanligt bland isabella på lejon. Om hon blir fin, så är det hon som får stanna! Ett litet matvrak, men inte alls en av de stora i kullen. Hon var den som gjorde glädjeskutt och rejsade först. Ledaren i kullen, alltid hon eller Esme som får gå först.

Renesmee

LinneaJohaanson
6/11/11, 7:33 PM
#2

Men Linnea……. inte visa sådana bilder….!! 
Dödligt söta!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[Fruktiz]
6/11/11, 7:38 PM
#3

Vilka underbart söta bebisar!

Jag är nyfiken, varför har du inte med Edward och Isabella? Glad

[ninnakm]
6/11/11, 9:23 PM
#4

::Fabulous Rosalie::

Färg: Blå (ytterst få vita hårstrån)

Kön: Hona

Status: Tingad

Om Rosalie: En sockersöt pärla, minst i kullen. Pigg, men samtidigt ganska lugn. Eftersom att hon ligger lite efter, öppnade ögonen en dag efter alla och har alltid varit minst, är hon inte riktigt lika busig som de andra än, men det kommer för hon har verkligen glimten i ögat!

Rosalie

[ninnakm]
6/11/11, 9:31 PM
#5

::Fabulous Emmet::

Färg: Blå (lite vita hårstrån)

Kön: Hane

Om Emmet: Emmet är störst och gosigast i kullen. Det är sån otroligt stor skilldnad att bära honom och de andra, delst för att han är större men sen så är han så avslappnad - älskar honom! Redan från dag 1 har man sett skilldnad på honom. Det var han vi såg först, och hade störst "mjölkmage"

Emmet

[ninnakm]
6/11/11, 9:38 PM
#6

::Fabulous Esme::

Färg: Blå (Mest vita hårstrån av alla)

Kön: Hona

Status: Tingad

Om Esme: Busigast i kullen! Och galnast. Hon är nästan lika stor som Emmet, men störst av honorna. Vilka skutt hon tar, blir helt varm i hjärtat när hon kommer flygande mot en. Det är full rulle som gäller helt enkelt..

Esme

Annons:
[ninnakm]
6/11/11, 9:49 PM
#7

::Fabulous Jasper::

Färg: Blå

Kön: Hane

Status: EV till salu

Om jasper: Jasper är näst minst i kullen, därför ganska stor skilldnad mellan honom och Emmet. Busig, pigg och glad kille, lik sin far med sättet hur de ligger på rygg (baktassarna som täcker hela dem själva) men sin mor i övrigt. Superhärliga skutt, gillar att hänga på Esme och Renesmee.

Jasper

[ninnakm]
6/11/11, 9:55 PM
#8

Fritt fram att kommentera!

#2 Men du Linnea, tror inte du att jag dog när du la upp bilder på Heros kullen eller? Här får du igen för det!Cool

#3 Jadu haha…dels för att två av mina kompisar skulle ha en varsin och honor. De är twilightnördar och jag kan säga att det var krig om namnet Rosalie, men tillslut gav sig den ena och tog Esme, själv ville jag ha Renesmee och inte Isabella, och på hanarna tyckte jag helt enkelt att de namnen passade bättre;)

[ninnakm]
6/13/11, 7:56 PM
#9

Jaha, så länge varade "min lyckliga stund av att kunna ladda upp bilder igen!" Får väl filma en film på småttingarna lite senare och visa tills jag får tillbaka turen;)

dermot
6/13/11, 8:07 PM
#10

Så fina! Jasper blev fort min favorit ^^ Är själv twilightnörd och i filmerna är Carlisle min stora idol :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[ninnakm]
6/13/11, 8:51 PM
#11

#10 Du har bra smak, Jasper är (alla är favoriter) men alla fastnar för honom som träffar kullen;)

dermot
6/13/11, 8:55 PM
#12

#11 Hur mycket säljer du dem för? Vet inte om jag missade det, men frågar för säkerhetsskull :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




kaninälskare
6/13/11, 8:58 PM
#13

Vilka underbara kaniner!!!Skrattande

Annons:
[ninnakm]
6/13/11, 9:37 PM
#14

#12 Det har du inte missat, 400kr, glömde skriva det;) #13 Tack, kan bara hålla med!:)

dermot
6/13/11, 9:52 PM
#15

#14 tänkte väl ;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Emelie
6/14/11, 9:58 AM
#16

Så söta dom är! Blir helt kär ju Oskyldig Men du, är det bara bilderna som gör att Renesmee ser ut som madagaskar och inte isabella? För hon ser väldigt mörk ut på dessa bilder.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[ninnakm]
6/14/11, 11:19 AM
#17

#16 Haha det glömde jag att skriva, den bilden är orättvis, för hon är igentligen inte så mörk - bara ljuset som luras. Ja du måste träffa de i verkligheten, helt underbara!:)

LinneaJohaanson
6/14/11, 6:16 PM
#18

#8
Haha okejdå, då ligger vi lite lika då!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[ninnakm]
6/14/11, 9:05 PM
#19

#18 Absolut, har din vit bö dvv hane fått ett hem nu?

[ninnakm]
6/20/11, 8:49 AM
#20

*Testar om det funkar att lägga upp bild*

funka

Annons:
jullizfiiisken
6/20/11, 10:57 AM
#21

Jag håller med kommentar #2!!!!!!! OTROLIGT SÖTA!

<3<3<3

jullizfiiisken
6/20/11, 11:35 AM
#22

bara en sak..jag är lite nyfiken, Hur blir en kanin pussig??? :)

[sstorm]
6/20/11, 11:49 AM
#23

#16 Emelie, de KAN inte bli madagaskar efter två blå djur ;)

Jätte söta bebbsar Kyss

Emelie
6/20/11, 12:51 PM
#24

#23 HAHAHA, det märks att jag tappat en del i färglära Oskyldig

Men ganska självklart nu när du säger det, haha!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[ninnakm]
6/28/11, 5:49 PM
#25

::Fabulous Emmett::

En gosig, busig helvild kille, som kan koppla av, men han, Esme och Jasper, kallar vi för ligan, vi har alla lösa på gräsmattan, när vi sitter där, och ända från  att de har öppnat ögonen har de sprungit en liten längre sträcka än de två andra, för att visa att de är bäst. Hade absolut behållt honom om det inte vore för några enstaka vita hårstrån.

[sstorm]
6/28/11, 5:55 PM
#26

Linnea!!! Jag skriver till dig på FB men du svarar inte ;)

[ninnakm]
6/28/11, 6:13 PM
#27

::Fabulous Carlisle::

Det här ser ut att ha blivit en hane, men den jag varit osäkrast över. Därav namnbytet. Min söta lilla isaella, som just nu är minst. Står mellan Jasper och honom vem som stannar, ville helst ha en hona, men det funkar med en snygg hane också!

Annons:
dermot
6/28/11, 7:42 PM
#28

#27 Åh en liten Carlisle! :D Hade jag haft plats hade han säkert fått komma hit ;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Upp till toppen
Annons: