Annons:
Etikettallmänt
Läst 8149 ggr
Billikanin
2010-06-03 16:27

Finnes: Semesterpassning!

Jag har sett att många letar efter semesterpassning för sina kaniner och tänkte därför starta denna tråd för att det ska bli lättare att hitta någon som kan ta hand om ens älskling när man själv är på semester.

Tanken med tråden är att alla som kan erbjuda passning av kaniner kan skriva upp sig här. Sen kan de som letar efter någon som kan passa deras kanin gå in och titta om det finns någon lämplig, och ämnet slipper bli spritt i flera olika trådar vilket gör det lättare att hitta rätt hjälp snabbt.

Om du kan passa kaniner över sommaren kan du skriva följande uppgifter: Var du bor, vad du har för typ av burar (inne/ute), eventuell kostnad för passningen, hur många kaniner du kan passa åt gången, vad som ingår i pasningen (exempelvis hö), när du kan passa kaniner (exempelvis: Jag kan passa kaniner mellan juni och augusti) och hur man kan få kontakt med dig (exempelvis mail eller PM) samt annat som du tycker är viktigt att veta!

Annons:
Inaarah
2010-06-03 20:42
#1

Tycker det är ett bra initiativ! :)
Skriver upp mig..

Jag bor ca 8 mil norr om Göteborg, nära Trollhättan, Uddevalla, Stenungsund m.fl. Har 6 års kaninvana, bor ute på landet med mamma och pappa. Inga stökiga syskon och/eller grannar. Har fött upp kaniner under 3 års period också.
Har en kanin just nu, då mina andra gått bort i vinter pga rovdjursangrepp, troligen pga den kalla vintern. Har en kompostgallerhage och en väldigt säker rasthage på flera kvm. Även möjlighet till selpromenad och Kaninhoppning.

Jag erbjuder plats för högst 5 kaniner åt gången, under max 3 veckor. Min nuvarande kanin, en lejonhuvad tjej, bor utomhus men jag har inga fler uteburar att erbjuda så detta får i så fall medtagas. Har dock en innebur på 120x60x60, annars får även innebur tas med. I och med att min mamma är allergisk om vi har kaninerna inne får innekaniner vistas i våran friggebod där det finns bra arbets/och buryta att få plats med burar etc. Givetvis går det att ha på värme där inne.

Jag tar 100kr/veckan, 175 för 2 veckor i sträck, 225kr för 3 veckor i sträck. Annars är dagspriset 25kr.
I priset ingår daglig Motion efter överenskommelse (antingen selpromenad/eller hoppning, rasthagsvistelse i ett par timmar eller både och). Städning 2 ggr/veckan, pellets 1 gång om dagen, nytt vatten och hö 2 ggr dagligen och grönsaker etc en gång om dagen. Har du andra tider eller annat sätt för din kanin kan detta lösas!
Sedan får din kanin minst 30 minuters kel om dagen, samt umgänge av annnan/andra kaniner.
Hö, spån och halm till utfodring/städning står jag för, även pellets om du använder Stampe, använder du annat får du skicka med detta.

Sammanfattning:
Burar: Medtages, dock finns en innebur 120x60x60 att erbjuda.
Mat/strömaterial: Pellets får du skicka med om du itne använder Stampe, då jag bjuder på det isåfall. Hö, halm och spån ingår.
Städning, motion: Daglig Motion och städ 2 ggr/veckan erbjudes.
Pris: 25:-/dag, 100:-/vecka, 175:-/2 veckor, 225:-/3 veckor
Mer info: PM eller inaarah@hotmail.com

Hermelina
2010-06-03 21:02
#2

Jag kan tänka mig att passa en kanin, eventuellt flera. Jag bor i Stockholm, Nacka ( 15 min från Stockholms Central).

Jag har gott om tomtplats och en mängd olika burar, både inne och uteburar.
Jag kan passa kaniner så gott som hela sommaren då jag själv har kaniner.

30 kr per dygn tar jag och i priset ingår: ströunderlag i form av spån och halm, hö, pellets, grönsaker + grenar och färskt gräs.
Städning efter behov, varje dag till en gång i veckan beroende på kaninen. Kaninen får komma ut i rasthage/sele varje dag och har möjlighet att träffa andra kaniner (genom galler).

Jag kan även ta hand om långhåriga kaniner där borstning krävs(äger själv två teddyvädurar)

Du får gärna höra av dig på cillashot@hotmail.com om det skulle vara utav intresse Glad

pigelina
2010-06-03 21:04
#3

Jag bor ca 3½ mil öst om göteborg och ca 3mil från Borås, i ett litet samhälle som heter Rävlanda, jag bor inte inne i rävlanda utan utanför på landet.
Jag och min familj har haft kaniner i 11 år.

Jag har plats att passa runt 4 kaniner samtidigt, men kan bli fler och färre platser under sommaren.
Jag kommer ha 4 rasthagar och kommer kunna ta ut kaninen i sele om man vill.

Jag kan bara ta imot utekaniner, har man får man gärna ta med egen bur,

i priset ingår hö, vatten, något grönt(grönsaker/gräs) dagligen, burunderlag, daglig motion(antingen sele eller hage) och självklart kel.

Medtag gärna pellets och matskål(för 30kr + ingår även det) priset för matskål är för hela vistelsetiden, så har du kaninen hos mej i 2 dagar kostar hyran för skålen lika mycket som får 3 veckor tex.

Sammanfattning:
Burar: medtages gärna, har dock ca 4 burar(kostar extra)
Mat/strömaterial: Ta med pellets, allt annat står jag för
motion: Daglig Motion Hage eller sele, enligt överänskomelse.
Pälsvård och kloklippning om så behövs oxå(kaninen ska vara borstad och kloklippt när den lämnas)

Pris:
Egen bur:
25:-/dag,
100:-/vecka,
200:-/2 veckor
osv…
Ska du låna bur så
40:-/dag
160:-/vecka
320:-/2 veckor
420:-/3 veckor
osv…

Mer info: PM eller hanni_djur@hotmail.com

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

millanfn
2010-06-04 12:38
#4

Jag bor i sandviken (en bit ifrån gävle) kan kanske ta emot kanin/kaniner nu under sommaren om någon behöver. det är bara att fråga!

Burar som finns är:

Julas utebur, alltså inte så stor men fungerar ju vid kortare visstelser som någon vecka och kanske då kaninen kan gå i sele med!
En innebur som är 120 lång men som jag inte kan ta in så då kommer den också att stå ute isåfall (med någon sorts tak o hus).

Priset får vi diskutera!

Mat, hö, spån ingår. egen mat om inte min duger. Tror det är stampe pellets jag har blandat med havre pga hanens låga vikt.

Har själv en hona o hane hemma i olika burar!

Kontakt: Camilla_nilsson88@hotmail.com
Då jag inte går in här så ofta längre!

Valkyrie
2010-06-04 13:58
#5

Vart: Stockholm, älvsjö
När: Kommer vara hemma ganska mycket under sommaren men om ni kontaktar mig kan vi ju se om jag är hemma då.
Bur: har 1 utebur på 1 kvm men även en innebur som är 140 cm som jag har i en friggebod, kaninen får självklart komma ut i rasthage och sele och om ni vill kan jag även hoppträna med kaninen.
Men ni kan även ta med egen bur och det vore bäst.
Mat & tillbehör: Ta gärna med någon leksak eller liknande ifrån eran bur :) Jag ger mina kaniner carrier så det ingår helt gratis.
Strö ingår också och hö är absolut gratis :)
Jag köper hö ifrån stall så det är fräsht och bra.

Priset: diskuteras

Kontakt: J-ohanna@live.se eller pm:a.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

hjartelyckanskaniner
2010-06-04 15:15
#6

Jag passar så många kaniner som det går. Vilket är runt 10 st. Då tar man med egen bur, mat till kaninen, något som kaninen måste ha och ev sele och koppel. Allt stö ingår och hö om kaninen nu inte äter något speciellt hö(dock tar man med lite av sitt eget så att kaninen vänjer sig vid mitt hö)

Kaninerna får vara ute i sele och koppel resp. Hage oxå får man turas om med hagarna då jag bara har 4 st vuxenhagar och två bebishagar.

Jag tar ett pris på 10-15kr/kanin/kanin om man har många kaniner eller reser bort länge och 20-25/kanin/dygn om man bara har en och reser bort i 1 vecka.

Jag finns i Skåne, 7km utanför Lund, några mil utanför Malmö och nära Dalby, byn heter Staffanstorp.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Annons:
Billikanin
2010-06-04 23:16
#7

Puttar upp lite så att fler kan se tråden! :)

zezagena
2010-06-04 23:47
#8

har en kompis som behöver kaninvakt i sommar 2 v juni/Juli gärna VästerHaninge, nån som håller till där..?

e

Valkyrie
2010-06-05 00:00
#9

8# Jag bor i stockholm :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Hermelina
2010-06-06 12:05
#10

#8 Jag bor också i Stockholm.. ;) Jag finns i #2 :P

zezagena
2010-06-06 22:25
#11

Ok, allra bäst Västerhaninge-handen- Tyresöhållet men tack..

Valkyrie
2010-06-06 22:47
#12

Jag skulle behöva vakt i stockholmsområdet i sommar då jag åker bort, är väldigt nogrann med vart de hamnar och antingen ute i stor utebur/betes eller stort utrymme inne, de är 2 st :)
Någon?

Sedan behöver min kompis vakt till sin lejonhuvad under några veckor då jag inte är hemma och samtidigt min kanin så det bästa skulle vara om någon kunde ha alla 3 men jag förstår om inten kan det ^^

Pm:a gärna :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Hermelina
2010-06-07 00:01
#13

Glad#11 Tyresö är grannkommunen med där jag bor ;)

#12 vi bor ju rätt nära varandra..? :) Som sagt finns jag i #2 Eller så kan du PMa.  Jag kan ta hand om rätt många djur, har som sagt stor tomt! Dessutom ute på landet (tar 15 min dit från där jag bor, men vi kommer ändå ut på en super mysig och fin ö).

Annons:
Ida-M
2010-06-07 15:09
#14

Jag bor i Kungsbacka (ca 30 minuter söder om Göteborg). Har god kaninvana och har börjat passa kaniner lite smått eftersom jag tycker det är roligt. Just kaniner har kommit att bli en jättestor hobby för mig.

Jag har ingen gräns på hur många kaniner jag kan ta emot samtidigt, men helst inte över 2 åt gången, även 3 kan jag fixa. Jag tar emot så få kaniner för att jag vill ge varje kanin mycket kärlek och omvårdnad under vistelsen här.

Jag tar för tillfället bara emot innekaniner eftersom jag inte har någon tillgång till uteburar, för tillfället finns heller inga inneburar för utlåning. Så det som du ska ta med är:

Egen innebur med godkända mått

Egen pellets

Ev. Eget sele och koppel.

Ev. Rasthage i form av kompostgaller eller liknande

Ev, Vattenflska, matskål. Har några för utlåning annars, men hör med mig innan isåfall

Hus/sitthylla

Ev. Höhäck

Saker du inte behöver ta med dig (det ingår i priset) är:

Spån och Hö, ev. halm om så önskas.

Priserna kan komma att variera, men kika in på hemsidan för mer info: www.silverlyckans.tk

Valkyrie
2010-06-16 15:04
#15

Puttar =)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Denna kommentar har tagits bort.
[vretenskaniner]
2010-07-14 15:02
#17

Jag erbjuder passning :)
Bor i södra Uppsala ute på landet med stor tomt. Egen bur behöver EJ tas med! Har mina kaniner uppdelade, ute och i ett stall. De utfodras med Edel, så om kaninen äter den pelletsen bjuder jag, annars: ta med egen mat, och vattenflaska. Halm, spån och hö bjuder jag också på. Jag kan passa kaniner året runt! Kaninerna får komma ut när vädret tillåter. Om kaninen ska stanna en längre tid, kan jag även hoppträna den, för en extra kostnad. Håller på och tävlar Kaninhoppning, så jag vet vad jag gör ;)

**Sammanfattning:

**Halm, hö och spån ingår i priset.

Burar finns här, och man kan välja om kaninen ska sitta i stallet eller utomhus.

Jag tar emot kaniner året runt!

Kan även hoppträna din kanin för en exta kostnad, om den ska stanna en längre tid.

Priser:
25 kr/dygn för en kanin
40 kr/dygn för två kaniner i samma bur
100 kr extra för hoppträning

Finns info på hemsidan också! www.dragongarden.tk

Zanta
2010-07-14 15:13
#18

Hej!

Jag bor på en gård lite utanför Borås. Jag har egna kaniner och djur har alltid varit mitt stora intresse. Kan nu erbjuda kaninpassning när ni åker bort.

Egen bur, tillbehör och mat medtages.

Det som ingår är matning, vattenbyte, rengöring av skålar, städning av bur, pälsvård om detta behövs och såklart en massa pyssel :)

Ett krav är att kaninen ska vara fullt frisk då jag har egna kaniner som jag inte vill ska bli sjuka.

Hör gärna av er så kan vi komma överens om priset :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Kickan90
2010-07-14 15:23
#21

jag är en tjej på 19år, ska starta en liten kaninuppfödning 2011 =)
Har haft kanin sedan 1998.
Alla Pälstyper är välkommna!Skrattande

Bor i en lägenhet i Kristianstad, skåne.
Kan tänka mig att ta emot 2kaniner, som ska vara vaccinerade. Tar emot både ute/inomhus kaniner, utom hus bor de på våran svalkande inglasad balkong.

Pris: 20:- dag
_100.- vecka        
_
Ströunderlag i spån, hö, pellets, grönsaker + grenar och färskt gräs.
Städning varje dag till en gång i veckan beroende på kaninen.
Kaninen får komma ut i sele varje dag och vid dåligt väder så får de springa lösa i vårat kök, dock ensamma om du inte har 2 kaniner som kan vara tillsammans.

PS. Om något skulle hända din kanin medans du är borta så tas den självklart till veterinären och jag kontaktar dig.

Vi skriver Kontrakt: _om att jag passar din kanin de dagarna och att det kostar si och så mycket, att jag ska ta kaninen till veterinären om den blir sjuk.

VARFÖR kontrakt? Jo, för att vissa ägare lämnar kaninen och sen aldrig hämtar den igen och att DU som ägare ska känna dig tryggare med att lämna kaninen!Flört_

Kontakta mig (PMA) Kickan90 eller kickan.december@hotmail.com

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Denna kommentar har tagits bort.
SuperLivis
2010-07-14 21:29
#23

*lämnar avtryck*

MajaL
2010-07-14 21:37
#24

*För att följa tråden*

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

MajaL
2010-07-14 22:09
#25

Inlägg raderade…

Detta är en annonseringstråd. Det som diskuterades är inget som accepteras här, utan ska tas via PM kring de berörda, inget mera tjafs i denna tråden, det tar jag bort direkt när jag ser det.

Tack!

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

SuperLivis
2010-07-14 22:20
#26

Någon som kan ta emot kaniner i Malmö/Lund/staffanstorp-området? :)

Behöver inte på sommaren, men alltid bra att veta!

hjartelyckanskaniner
2010-07-14 22:30
#27

#26

kolla i min kommentar #6

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Annons:
[ninnakm]
2010-07-14 22:41
#28

Jag bor i Nykvarn, ca 1 timme söder om stockholm. Just kan jag inte passa såå många kaniner sammtidigt, för att burarna inte räcker till;) Men jag har platser kvar till kaniner att passa, både innebur och uteburar. Man får ta med sig egenbur också. Men nästa sommar,ska vi ha "kaninhotell";) Då ska det byggas massor med nya burar, kontakta mig via msn, eller mejla;) ninnakm@hotmail.com Kaninerna får vara ute minst 4 timmar om dagen (oftast 8 tim) Varje kanin blir omskött och bortskämmd, varje kanin får det den behöver, så du säger till mig, tex om den ska gå på promenader mm, så fixar jag det;)

MajaL
2010-07-14 22:52
#29

#26 Jag finns vid Kristianstad i Skåne, mera info finns på hemsidan. Samt bokningsschema. Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Erika#kanin
2016-05-01 09:04
#30

hej undrar om det finns semesterpassning i Norrtälje området. Har 1 kanin och är noggrann med var den hamnar. Hade inte tänkt betala för mycket per dygn men vi kan diskutera priserna sen. skulle behöva passning till sommaren🙂

[Lollo 97]
2016-05-01 09:59
#31

Gammaltråd, men skriver in mig ifall någon skulle behöva passning :)

Kan också tänka mig att passa 2 kaniner eller fler.

Är 14 år, har haft kanin sen 2008. Har två burar som står ute och tre i ett stall, har också två inneburar som får plats i stallet. Har inte möjlighet att ha kanin inomhus.

Egen mat får man ta med till kaninen. Hö osv kan jag stå för.

Kaninen kommer få gå ute i Hage varje dag (om det inte är dåligt väder förstås), kommer gå på selpromenader med kaninerna också (om det är okej för ägaren). Kan även hoppträna kaninen om man vill det.

Finns i Värmland.

Är det något annat man undrar över får ni skicka ett PM för jag har säkert glömt att skriva med något.

Upp till toppen
Annons: